اربعین حسینی؛ بزرگترین اجتماع سیاسی ـ عبادی جهان تشیع
کد خبر: 3757304
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

اربعین حسینی؛ بزرگترین اجتماع سیاسی ـ عبادی جهان تشیع

گروه معارف - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اربعین حسینی به‌‌عنوان بزرگترین اجتماع سیاسی ـ عبادی جهان تشیع است، گفت: یکی از پیام‌های مهم اربعین، ایجاد همدلی، هم‌گرایی و وحدت میان آزادی‌خواهان و مسلمانان جهان است.

اربعین حسینی؛ بزرگترین اجتماع سیاسی و عبادی جهان تشیع

حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به لزوم برگزاری پرشکوه اربعین حسینی اظهار کرد: هرچه این مراسم باشکوه‌تر برگزار شود، تجلی اقتدار شیعه در جهان نمود بیشتری به خود خواهد گرفت و عزت و اقتدار مسلمانان نیز بیشتر نمایان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اربعین به‌‌عنوان بزرگترین اجتماع سیاسی ـ عبادی جهان تشیع است، تصریح کرد: یکی از پیام‌های مهم اربعین، ایجاد همدلی و هم‌گرایی و وحدت میان آزادی‌خواهان و مسلمانان جهان است.

‌داداش‌زاده به حضور حداکثری مردم و عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: حضور گسترده مسلمانان در این مراسم بزرگ در حقیقت معرفی و تبلیغ قیام نهضت حسینی(ع) به جوامع بین‌المللی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: زنده‌بودن و حیات معنوی نهضت عاشورا پس از ۱۴۰۰ سال و ایجاد وفاق، اتحاد و همدلی بین مسلمانان جهان اسلام به‌ویژه تشیع تحت لوای امام‌ حسین(ع) از اهمیت‌های دیگر این مراسم باشکوه است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که حرکت اربعین یک حرکت ماندگار خواهد بود، بیان کرد: این حرکت زمینه‌ساز ظهور و آماده‌سازی لشکریان حضرت صاحب‌الزمان(عج) در جهت مقابله با امپریالیسم بین‌الملل و صهیونیسم معاند خواهد بود.

انتهای پیام

captcha