۱۱ میلیارد تومان؛ اعتبار پروژه‌های تبلیغات اسلامی خوزستان به مناسبت پیروزی انقلاب
کد خبر: 3757306
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

۱۱ میلیارد تومان؛ اعتبار پروژه‌های تبلیغات اسلامی خوزستان به مناسبت پیروزی انقلاب

گروه اجتماعی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان اعلام کرد: امسال به مناسبت پیروزی انقلاب، بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان پروژه‌های نرم برنامه‌ای و زیرساختی در ۲۳ عنوان کاری در استان تعیین و تأمین اعتبار شده است.

بلک

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در همایش بزرگ عاشوراییان انقلابی که امروز شنبه، 28 مهرماه در این اداره‌کل برگزار شد، گفت: در ایام منتهی به اربعین حسینی هستیم و خوزستان حال و هوای خود را دارد. هزاران زائر از مرزهای حاشیه‌ای کشور به خوزستان آمده‌اند و در مسیر تشرف به کربلا هستند.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: حواسمان به شهدایی که این مسیر را باز کردند، باشد. آنان که در این خاک به زمین افتادند، خون دادند تا این راه سرخ و نورانی، امروز برای ما باز شده است. ما مدیون این شهدا هستیم. هدف از برگزاری این همایش در آغاز موضوع اربعین و تشکر از هیئات‌ و تشکل‌های دینی مردمی است که این صحنه را می‌چرخانند. باید از مردم برای این حمایت و پشتیبانی تشکر کنیم. نکته دوم که بی‌ارتباط با اربعین نیست، چهل سالگی انقلاب اسلامی است.

بلک خاطرنشان کرد: تمام اهمیت زیارت اربعین این است که نشانه کمال‌یافتگی مکتب اباعبدالله(ع) است. حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با بازگشت به کربلا و در اربعین شهادت امام حسین(ع) نشان دادند حرکت امام حسین(ع) تمام نشده و اربعین آغاز راه است. امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم. فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم و تجارب تلخ و شیرینی را از سر گذراندیم؛ اما همه این تلخی‌ها با یک باور برای ما شیرین شده است و دلیل ما سخن حضرت زینب(س) است که کربلا را با همه دشواری‌های آن زیبا دید چون در راه خدا بود؛ حرکت بی‌هدف و تحمل رنج بی‌معنایی نبود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی استمرار حرکت حضرت اباعبدالله(ع) است، افزود: فراز و نشیب‌های انقلاب برای ما شیرین است چون در ادامه همان راه است. ما معتقدیم چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی آغاز راه است و اخیرا مقام معظم رهبری سند جامع تحول تمدن اسلامی را ترسیم فرمودند و اولین مراحل آن در دست اجراست.

وی با بیان اینکه قرآنیان، هیئتی‌ها و مداحان ما افراد انقلابی هستند، گفت: محافل قرآنی و هیئات مذهبی ما به دست جوانانی که در انقلاب رشد کرده‌اند می‌گردد و تاکنون بدون کجی و خطا در مشی خود در مسیر انقلاب حرکت کرده‌اند. نیازهایی وجود دارد اما همه در مسیر یکپارچگی و وحدت هستند.

بلک با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی مولود انقلاب است، خاطرنشان کرد: امسال به مناسبت چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی کمیته قرآنی و کمیته تشکل‌های دینی با مجموعه‌های مردمی جلسات خود را برگزار خواهد کرد. امسال بالغ بر 11 میلیارد تومان پروژه‌های نرم برنامه‌ای و زیرساختی در 23 عنوان کاری تعیین و تأمین اعتبار شده است. هم در بُعد قرآنی پیش‌بینی‌هایی انجام شده و هم در بخش تشکل‌های دینی، مساجد و مجموعه‌های مردمی. همچنین امسال در مناطق محروم روستانی بالغ بر 60 پروژه معادل 60 میلیارد ریال آغاز شده که در یکی دو ماه اخیر به یمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب افتتاح می‌شوند.

انتهای پیام

captcha