یادمان شهید احمد قصیر در «شاهد یاران» منتشر شد
کد خبر: 3757337
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

یادمان شهید احمد قصیر در «شاهد یاران» منتشر شد

گروه ادب ــ ماهنامه فرهنگی «شاهد یاران» در تازه‌ترین شماره خود به یادمان شهید احمد قصیر اختصاص یافت.

یادمان شهید احمد قصیر در «شاهد یاران» منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ ماهنامه فرهنگی تاریخی «شاهد یاران» در صد و پنجاه و ششمین شماره خود با عنوان «حماسه‌آفرینان ماندگار» به شهید احمد قصیر اختصاص یافته است.

در بخشی از مقدمه این ماهنامه می‌خوانیم؛ اقدام اسرائیل در حمله به لبنان کاری آسان و ساده نبود. با وجودی که برخی از سازمان‌های فلسطینی، سلاح مقاومت را در جنوب به خاک سپردند و پرچم اسرائیل را پایین کشیدند و مسیر دریانوردی به سوی تونس را در پیش گرفتند، جوانان غیور جبل عامل برخاستند و ابزار آلات موسیقی طرب‌انگیز شارون را در هم پیچیدند و به مارش عزا تبدیل کردند.

در بامداد یازدهم نوامبر سال 1382 شهر صور بود که دشمن اشغالگر به این باور رسید که می‌تواند آتشی بیفروزد، اما توان کنترل شعله‌ها یا خاموش کردن آن را ندارد، چون تا آن روز هرگز با چنین روش مقاومت شجاعانه‌ای رو به رو نشده بود و تا آن روز در هیچ سرزمینی معمول نبوده است. عملیات شهید احمد قصیر، اوراق بازی صهیونیست‌ها و حامیان جهانی آن‌ها را در یک چشم بر هم زدن سوزاند و به آن‌ها فهماند که باتلاق لبنان جای امنی برای اجرای سیاست‌های استکباری نیست.

«نگاهی به پشتوانه‌های فکری و اعتقادی شهدای دیر قانون النهر»، «بازشماری دستاوردهای جهانی عملیات شهید احمد قصیر»، «نگرشی بر دستاوردهای عملیات شهید»، «روایت شاهدان عملیات»، «عملیات شهید احمد قصیر از نگاه صهیونیست‌ها» و «سازندگان اسطوره وعده صادق» برخی از عناوین این ماهنامه را دربرمی‌گیرد.

در این ماهنامه گفت‌وگوهایی با پدر و برادر شهید احمد قصیر منتشر شده است. در بخشی از سخنان پدر این شهید آمده است؛ احمد از نخستین لحظه بازگشت به کشورش مبارزه را به همراه تعدادی از جوانان جنوب آغاز کرد. اطلاع داشتم که عملیات مسلحانه و منظم ضد اسرائیلی را آغاز کرده بودند. اما در آن شرایط اسلحه در اختیار نداشتند. گاهی به بیروت می‌رفتند و اسلحه تهیه می‌کردند.

یادآور می‌شود، ماهنامه «شاهد یاران» به صاحب امتیازی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سردبیری محبوب شهبازی با بهای 8 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام

 

captcha