طرح ملی گفت‌و‌گوی خانواده؛ بستری برای گفت‌وگوی بین‌نسلی
کد خبر: 3757368
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵

طرح ملی گفت‌و‌گوی خانواده؛ بستری برای گفت‌وگوی بین‌نسلی

گروه اجتماعی - مجری طرح ملی گفتگوی خانواده در سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی گفت‌و‌گوی خانواده بستری برای ایجاد فضا برای گفت‌و‌گوی بین‌نسلی است، یعنی در تلاش است شرایطی ایجاد شود که اعضای خانواده بتوانند با هم دیالوگ داشته باشند و این دیالوگ مسیر تعالی خانواده را هموار کند.

طرح ملی گفت‌و‌گوی خانواده؛ بستری برای گفت‌وگوی بین‌نسلی

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، بهروز روستاخيز، مجری طرح ملی گفتگوی خانواده در استان روز گذشته، در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی «طرح ملی گفتگوی خانواده» كه در محل پارک علم و فناوری استان با حضور جمعی از کارشناسان، پژوهشگران و فعالان اجتماعی برگزار شد، گفت: طرح ملی گفت‌و‌گوی خانواده بستری برای ایجاد فضا برای گفت و گوی بین نسلی است، یعنی در تلاش است شرایطی ایجاد شود که اعضای خانواده بتوانند با هم دیالوگ داشته باشند و این دیالوگ مسیر تعالی خانواده را هموار کند.
مجری طرح ملی گفتگوی خانواده در استان ادامه داد: برای ریشه‌یابی مسائل جامعه باید به درون خانواده برویم، همان‌گونه که برای موفقیت و توانمند شدن، باید خانواده پشتیبان اعضای خود در جامعه باشد.
وی اظهار کرد: هدف از این طرح که در سطح کشوری برگزار می‌شود، رفع شکاف‌هایی است که بین نسل‌ها ایجاد شده است.
روستاخیز معتقد است که «طرح گفت و گوی ملی خانواده» طرحی جامع است و ماحصل آن می‌تواند اطلاعات مفید و متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه در اختیار معاونت زنان ریاست جمهوری و نهادهای تصمیم‌گیر در این حوزه بگذارد تا متناسب با هر استان، شهرستان و منطقه برنامه ریزی کند.
وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها و با توجه به محدودیت امکانات، حدأکثر تعداد مشارکت کنندگان بین 30 تا 40 نفر در نظر گرفته شده بود، اما از ویژگی‌های جالب کارگاه، حضور طیف متنوعی از کارشناسان و صاحب نظران بود؛ به این منظور از چهار گروه فعالان رسانه ای، اعضاء فعال در سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاهیان و کارشناسان اجرایی دعوت به عمل آمده است.
مجری طرح ملی گفتگوی خانواده در استان ادامه داد: شکل برگزاری کارگاه، به صورت «بازی- فعالیت» و با تأکید بر «بارش افکار» در قالب گروه‌های متنوع چندنفره برگزار شد؛ شیوه‌هایی منعطف که مانع خستگی مفرط اعضا شد.
وی بيان كرد: رسالت ما زمینه سازی برای شکل گیری اجتماعات مدنی، جریان سازی اجتماعی و آموزش و پژوهش است.
روستاخیز اظهار کرد: یکی از مهم ترین اهداف و نتایج این کارگاه، مهارت افزایی است؛ ما تلاش می کنیم مهارت‌هایی همچون گفتگو، احترام متقابل و کار گروهی را در خودمان بهبود ببخشیم.
نماينده انجمن جامعه شناسی ايران افزود: باور و هدف ما در انجمن جامعه شناسی ایران، این بوده است که باید بتوانیم از خلال برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌هایی از اين قبيل، سرمایه اجتماعی خود و اعتبار دفتر انجمن در استان را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام

captcha