آموزش سالانه ‌٢٠٠ هزار یزدی در زمینه مقابله با حوادث طبیعی
کد خبر: 3757373
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
هادی‌نسب خبر داد:

آموزش سالانه ‌٢٠٠ هزار یزدی در زمینه مقابله با حوادث طبیعی

گروه اجتماعی- مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با تأکید بر ضرورت شرکت مردم در طرح‌های آموزشی مدیریت بحران، گفت: سالانه ‌٢٠٠ هزار یزدی در زمینه مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل و طوفان آموزش می‌بینند.

آموزش سالانه ‌٢٠٠ هزار یزدی در زمینه مقابله با حوادث طبیعی

به گزارش ایکنا از یزد، هادی هادی‌ نسب، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد صبح امروز در کارگاه آموزشی آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه ‌استان بیان کرد: آموزش، آگاهی و ارتقای سطح دانش عمومی، نقش اساسی در کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی دارد.
وی ادامه داد: با آموزش می‌توانیم خسارت‌ها و تلفات ناشی از بحران‌ها را کاهش دهیم و در برخی موارد نیز با آموزش صحیح از بسیاری بحران‌‌ها و حوادث خطرآفرین جلوگیری می‌شود.
هادی نسب یادآور شد: استان یزد در سال ٩٥ به عنوان پایلوت آموزشی با دستور وزیر کشور برای برنامه ریزی و اولویت بخشی به مباحث آموزشی مدیریت بحران انتخاب شد و برهمین اساس استان اقدام به تهیه و تدوین سند آموزش و مانورهای عملیاتی مدیریت بحران کرد.
وی افزود: به دلیل موفقیت استان در این زمینه سند یاد شده در چند استان کشور در حال اجراست.
هادی نسب با بیان اینکه آموزش ‌ها باید کاربردی و اثربخش باشد، ‌تصریح کرد: مدیریت بحران استان توجه ویژه ‌ای به برگزاری مانورها دارد تا نکات آموزش داده‌شده در عمل نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد اولین و موثرین گام در حوزه مدیریت بحران را مسئله آموزش دانست و گفت: برای ماندگاری و ثبات آموزش‌ها نیاز به تمرین، ممارست و شرکت در مانور‌های آموزشی است.

انتهای پیام

captcha