۲۰ ایستگاه دوچرخه‌سواری هوشمند در بافت تاریخی یزد ایجاد می‌شود
کد خبر: 3757378
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

۲۰ ایستگاه دوچرخه‌سواری هوشمند در بافت تاریخی یزد ایجاد می‌شود

گروه اجتماعی - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از راه‌اندازی ۲۰ ایستگاه دوچرخه سواری هوشمند در بافت قدیم یزد تا پایان سال جاری خبر داد.

20 ایستگاه دوچرخه سواری هوشمند در بافت قدیم یزد راه اندازی می شود

به گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد صبح امروز در آیین گرامیداشت و تجلیل از پیشکسوتان ورزش همگانی دوچرخه‌سواری در محل این سازمان از راه‌اندازی 20 ایستگاه دوچرخه‌سواری هوشمند در بافت تاریخی یزد خبر داد و اظهار کرد: در پی قرار داد منعقد شده بین شهرداری و یک سرمایه گذار داخلی تا پایان سال جاری در بافت تاریخی شهر یزد تعداد 20 ایستگاه هوشمند دوچرخه سواری با ظرفیت 600 دستگاه دوچرخه مجهز به GPS توسط شهرداری یزد با مشارکت بخش خصوصی ایجاد می‌شود که امیدواریم مورد استقبال شهروندان یزدی قرار گیرد.
وی افزود: این پروژه علاوه بر افزایش کاربرد دوچرخه‌سواری در زندگی روزمره مردم، می‌تواند کمک شایانی به حفظ بافت تاریخی یزد و افزایش امنیت گردشگران داخلی و خارجی منجر شده و یزد را بیش از پیش به اصالت فرهنگی و ارزشمند خود که شهر دوچرخه‌ها بود نزدیک کند؛ همچنین دوچرخه‌سواری به عنوان حمل و نقل سبک در برون رفت از ترافیک شهری نقش به سزایی داشته که نیازمند توسعه است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ضمن ابراز خرسندی از استقبال شهروندان یزدی از برگزاری همایش‌های متعدد دوچرخه سواری در پنجشنبه های یزد گفت: این همایش ها هم اکنون به ایستگاه 120 خود رسیده است و این همت دست اندرکاران برگزاری این حرکت جمعی به ویژه پیشکسوتان دوچرخه سواری همگانی شایسته تقدیر است و همچنین از تلاش های جمالی نژاد، شهردار سابق یزد نیز که در این عرصه یاری گر بوده اند سپاسگزاری می نماییم.
مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم با توسعه ورزش همگانی به ویژه فراهم نمودن بستر ورزشی معلولان و جانبازان بتوانیم زندگی شاد و سالمی را برای شهروندان فراهم آوریم.
محسن حرازی زاده، رئیس جمعیت هلال احمر استان یزد نیز با اعلام آمادگی امدادرسانان جمعیت هلال احمر استان جهت استقرار در همایش های دوچرخه سواری، عنوان کرد: آموزش امداد و نجات و کمک های اولیه نیاز ضروری جامعه است و این جمعیت آمادگی دارد تا در این همایش های ارزشمند، خدمات آموزشی متعددی پیرامون این مهم به شهروندان ارائه کند.

انتهای پیام

captcha