تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی قم و اداره کار امضاء شد
کد خبر: 3757400
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی قم و اداره کار امضاء شد

گروه معارف ـ تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی ما بین جهاد دانشگاهی قم و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی قم و اداره کار امضاء شدبه گزارش ایکنا از قم، مصطفی کاویانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم، صبح امروز، 28 مهر در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم و جهاد دانشگاهی قم که در سالن جلسات اداره کار برگزار شد، عنوان کرد: بر اساس الزام قانونی، باید تمامی امور مربوط به آموزش و تعاون به بخش خصوصی که در این زمینه‌ها تخصص دارند، واگذار شود.
وی افزود: تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی امضاء شده است و در تمامی استان‌ها نیز این تفاهم‌نامه اجرایی می‌شود، بر همین اساس امروز تفاهم نامه همکاری بین اداره کار و جهاد دانشگاهی قم امضا می‌شود و این تفاهم‌نامه زمینه‌ساز همکاری‌های مشترک بسیاری با این نهاد موفق است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم بیان کرد: جهاد دانشگاهی دارای یک ظرفیت بسیار مناسب متشکل از هیات علمی و اساتید دانشگاهی است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف از این ظرفیت استفاده کند، این ظرفیت ویژگی بارز و برجسته جهاد دانشگاهی است.
در ادامه این نشست، دکتر محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی قم تصریح کرد: دین اسلام بیش از هزار سال قبل به موضوع تعاون پرداخته و به آن تاکید کرده است، اکنون نیز کشورهای بزرگ به این نتیجه رسیده‌اند که باید موضوع تعاون را مورد توجه قرار دهند که این نشان از اهمیت این امر است، زیرا تعاون موجب هم‌افزایی و کارایی بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین شغل وسیله تامین کننده آسایش زندگی است و مشکل اشتغال امروز یکی از مشکلات اساسی در کشور است و آمار بیکاری نیز همچنان در حال افزایش است؛ اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه زمینه مهم و حساس اجتماعی مشغول فعالیت است و این نشان دهنده اهمیت این نهاد است.
رییس جهاد دانشگاهی استان قم اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نیز با سوابق خوبی که در زمینه آموزش دارد، می‌تواند با ارائه آموزش‌های مناسب و کاربردی، در موضوع اشتغال و تعاون یاری کننده باشد.
وی گفت: جهاد دانشگاهی یک بدنه اجرایی است و قادر است امور مختلفی که به این نهاد واگذار می‌شود را  به نحو احسن اجرایی کند، همچنین جهاد دانشگاهی این ظرفیت را دارد تا رابط میان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین اتاق تعاون با مراکز دانشگاهی باشد و این ارتباط را تقویت کند.
حیدری بیان کرد: جهاد دانشگاهی قم به جز ظرفیتی که در مباحث آموزشی دارد، در زمینه‌های مختلف رفاهی از جمله درمان ناباروری نیز خدمات بسیار خوبی را ارائه می‌کند که در این زمینه مرکز درمان ناباروری استان قم جزو چند مرکز برتر و مورد اعتماد در کشور است.
وی افزود: در این خصوص جهاد دانشگاهی می‌تواند با همکاری اتاق تعاون و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خدمات خود را به صورت بهتر و گسترده تری، به شهروندان ارائه کند.

انتهای پیام

captcha