شیخ مصباح محمد؛ نماینده اتیوپی در کنفرانس وحدت تهران
کد خبر: 3757416
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵

شیخ مصباح محمد؛ نماینده اتیوپی در کنفرانس وحدت تهران

گروه بین‌الملل ـ شیخ مصباح محمد، رئیس مجلس اعلای امور اسلامی ایالت «اورومیا»ی اتیوپی به دعوت جمهوری اسلامی ایران در كنفرانس وحدت اسلامی كه در ایام میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) در تهران برگزار خواهد شد، شركت می‌كند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ شیخ مصباح محمد، رئیس مجلس اعلای امور اسلامی ایالت اورومیای اتیوپی، در محل رایزنی فرهنگی ایران در این كشور حضور یافت و با سید حسن حیدری، رایزن فرهنگی كشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید حسن حیدری، رایزن فرهنگی ایران در اتیوپی در این دیدار توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های رایزنی فرهنگی كشورمان ارایه داد و در ادامه گفت: کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، همه ساله به همت جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود. با توجه به مسئولیت شما در مدیریت امور اسلامی بزرگ‌ترین ایالت کشور اتیوپی (اورومیا) كه دارای بیشترین تراکم جمعیتی مسلمانان است و نیز تجربیات ارزشمندی که در مسیر تقریب مذاهب اسلامی داشته‌اید، از شما دعوت می‌کنیم که در کنفرانس امسال با موضوع (قدس، محور وحدت) شرکت كنید.

در ادامه شیخ مصباح محمد، ضمن استقبال از حضور در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران،گفت: متصوفه اتیوپی همواره با تمسک به مسلک مشایخ خود بیشترین تأثیر را در وحدت‌بخشی مسلمانان این كشور داشته‌اند.

وی تأكید كرد: اگر به اجتماعات ده‌ها هزار نفره مسلمانان که در مناسبت‌های مختلف و در مناطق مهم ایالت اورومیا (بالی، هرار، جیما، بورنا) برپا می‌شود دقت کنیم، درمی‌یابیم که محور اصلی این قبیل تجمعات را وحدت امت اسلامی با الهام از معارف اهل بیت(ع) تشکیل می‌دهد.

گفتنی است، سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی‌ با عنوان «قدس؛ محور وحدت امت» از سوم تا پنجم آذرماه سال جاری(۱۶ تا ۱۸ ربیع الاول ۱۴۴۰ هجری قمری /۲۴ تا ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ میلادی) از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha