برگزاری رزمایش شهید ساروقی در استان مرکزی
کد خبر: 3757431
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

برگزاری رزمایش شهید ساروقی در استان مرکزی

گروه سیاسی - فرمانده تیپ ۷۱ سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: طبق سال‌های گذشته رزمایش صحرایی در منطقه عمومی داوود‌آباد پیش‌بینی شده که این رزمایش از دوشنبه، ۳۰ مهر آغاز و تا پنجشنبه همین هفته ادامه دارد. در این رزمایش سطح آمادگی و اقدامات رزمی پیش‌بینی شده است.

برگزاری رزمایش شهید ساروقی در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ رضا کریمی، فرمانده تیپ ۷۱ سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز،۲۸ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح رزمایش تیپ مردم‌پایه تیپ ۷۱ روح‌الله که در سالن جلسات این یگان برگزار شد گفت: می‌توان ادعا کرد در تمام عملیات‌های انجام شده دوران دفاع مقدس از رزمندگان تیپ ۷۱ در آن حضور داشتند و بسیاری از شهدای استان در این یگان آموزش دیده و اعزام شدند.
کریمی با اشاره به تهدیدات دشمن تصریح کرد: با شروع انقلاب اسلامی تهدیدات علیه انقلاب از سوی دشمنان آغاز شده و در هیچ زمینه‌ای هم کوتاه نیامدند. دشمنان در حوزه تهدیدات نرم، سخت، اقتصادی برنامه‌ریزی کرده و علیه نظام اعمال کردند. با همت مردم و رهبری ما همیشه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و توانستیم از تهدیدات به خوبی استفاده کنیم.
وی ادامه‌ داد: ما در سال‌های تهدید قوی شدیم. جنگ علیه ایران منتج به قدرت نظامی نظام شد. قدرت نظامی ما در حال حاضر نتیجه روزهای سخت و تهدید دفاع مقدس است. برکات و نتایج دفاع مقدس بعد از این دوران بیشتر حس شد. به ویژه تهدیدات اخیر نشان داد اگر مردم ما به مناطق عملیاتی تروریستی سوریه و عراق اعزام نمی‌شدند قطعا با تهدیدات جدی‌تر رو‌به‌رو بودیم‌.
کریمی اضافه کرد: ما تهدیدات را به تاکتیک تبدیل کردیم. ما توانستیم بین راهبرد و ابزار دشمن فاصله بیندازیم تا حدی که نتواند برنامه‌ها و اهداف خود منطقه پیاد‌ه‌سازی کند. فاصله آنقدر زیاد است که در منطقه از ابزار نمی‌تواند درست استفاده کند. یگان‌های رزم دشمن از زبده‌ترین یگان‌هاست اما نتوانست درست استفاده کنند.
وی بیان کرد: طبق سال‌های گذشته رزمایش صحرایی در منطقه عمومی داوود‌آباد پیش‌بینی شده که این رزمایش از دوشنبه، ۳۰ مهر آغاز و تا پنجشنبه همین هفته ادامه دارد. در این رزمایش سطح آمادگی و اقدامات رزمی پیش‌بینی شده است. آزمایش و تمرین عملیات روانی در راستای نبرد ناهم‌تراز انجام می‌شود. در این عملیات افراد تمرین زندگی در شرایط سخت، تمرینات مقابله با حملات دشمن، تمرینات دفاع متحرک، کمین و ضد کمین در این عملیات صورت می‌گیرد.
کریمی ادامه‌داد: ارتقای سطح آمادگی آتش‌های پشتیبانی و آتش‌های دور و نزدیک یگان در منطقه یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده است. از زمان اعلام شده برنامه‌ها طبق جدول زمان‌بندی شده پیش می‌رود. این اردو به نام شهید ساروقی نام‌گذاری و با حضور اساتید قرارگاه امام حسین (ع) برگزار شده و نظارت می‌شود. ۷ گردان از گردان‌های امام حسین علیه‌السلام استان و یگان‌های خود یگان در رزمایش حضور دارند براساس فراخوانی که انجام شده است بیش از ۱۵۶۰ بسیجی در رزمایش شرکت دارند.
انتهای پیام

captcha