کارآفرینی در دانشگاه‌ها با فعالیت بخش دولتی ممکن نیست
کد خبر: 3757467
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴

کارآفرینی در دانشگاه‌ها با فعالیت بخش دولتی ممکن نیست

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: وقتی چهار سال از بهترین سال‌های عمر یک انسان را بگیریم و او بعد از چهار سال پشت در اتاق من بیاید و دنبال شغل باشد، به این معنی است که ما چهار سال از عمر او را تلف کرده‌ایم.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: سورنا ستاری عصر امروز (شنبه) در نشست مراکز دانشگاهی و دانشجویی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: گلپایگان از اکوسیستمی که کارآفرینی نیاز دارد، برخوردار است. تصورم از دانشگاه‌های استان این است که باید عدد قابل توجهی از درآمد خود را از محل کارآفرینی و فروش تکنولوژی‌ها تامین کنند.

وی ادامه داد: برای هر فعالیتی باید توجیهی وجود داشته باشد لذا بخش خصوصی باید وارد میدان شود، اگر می‌خواهیم کارآفرینی کنیم و کسب و کاری ایجاد شود نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه پژوهش هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: در کشاورزی، بذر، نهال و... ایده وجود دارد که تجاری شدن آن نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، پس باید زیرساخت‌های حضور سرمایه‌گذار فراهم شود.

توسعه صنعتی جدید به معنای کارخانجات بدون دودکش است

ستاری افزود: در حوزه‌های زیرساختی مراکز رشد، نوآوری و... آمادگی داریم اعتبارات بلاعوض در نظر بگیریم. برای تجهیز پژوهش‌سراها 70 درصد اعتبار توسط ما و 30 درصد توسط آموزش‌وپرورش یا خیران تامین شود اما تا زمانی که بخش خصوصی وارد نشود این کار شدنی نیست.

وی یادآور شد: اینکه ما چهار سال از بهترین سال‌های عمر یک انسان را بگیریم و او بعد از چهار سال پشت در اتاق من بیاید و دنبال شغل باشد به این معنی است که ما چهار سال از عمر او را تلف کردیم. اگر در دانشگاه‌ها محیط کارآفرینی وجود داشته باشد خروجی دانشگاه مناسب خواهد بود که با سرمایه‌گذاری بخش دولتی این امر ممکن نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: محیط زیستی که در گلپایگان وجود دارد را به دودکش آلوده نکنید و بدانید توسعه صنعتی جدید به معنای کارخانجات بدون دودکش است، پس اشتباهاتی که در اصفهان شده را در این شهر تکرار نکنید.

انتهای پیام

captcha