روز ملی مبارزه با استکبار جهانی متاثر از قیام عاشوراست
کد خبر: 3757477
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
فرماندار تالش:

روز ملی مبارزه با استکبار جهانی متاثر از قیام عاشوراست

گروه اجتماعی - مهدوی، نامگذاری روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را متاثر از قیام عاشورا دانست و گفت: 13 آبان روز استکبارستیزی و ظلم ستیزی است.

روز ملی مبارزه با استکبار جهانی متاثر از قیام عاشوراست

به گزارش ایکنا از گیلان، سید عیسی مهدوی، فرماندار شهرستان تالش امروز، 28 مهر در جلسه برنامه ریزی راهپیمایی یوم الله 13 آبان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهدا در به بار نشستن حکومت اسلامی و شکل گیری و تدوام انقلاب تاثیر بزرگی داشتند.

وی قیام امام حسین(ع) را مهمترین قیام فرهنگی دانست و افزود: شعار قیام امام حسین(ع) این است که نه زیر بار ظلم بروید و نه ظالم باشید لذا این شعار سرلوحه انقلاب اسلامی در ایران است و هر کجا ظلم و چپاولی بوده، جمهوری اسلامی در کنار مظلومان قرار گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ایران اسلامی با توجه به شرایط بین المللی و سیاست خارجی در مقابل ظلم استکبار جهانی ایستاده و یک بار در هشت سال دفاع مقدس و یک بار در مقاومت اقتصادی رو به روی استکبار قرار گرفته است.

مهدوی، نامگذاری روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را متاثر از قیام عاشورا دانست و گفت: 13 آبان روز استکبارستیزی و ظلم ستیزی است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی بر برچیده شدن گستره ظلم تاکید داشته و دارد و باید آنچه حقوق اساسی ملل می باشد، به رسمیت شناخته شود.

فرماندار تالش خاطرنشان کرد: بعضی از کشورها این حدود و حقوق را رعایت نمی کنند و در امور کشورها دخالت دارند که این امر ابزار جنگ و ستیز و کشتار و غارت شده است.

وی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را یادآور مبارزه با ظلم و ستمگری دانست و گفت: 13 آبان یادگار امام خمینی(ره) است که با پیروزی انقلاب اسلامی به احیای فرهنگ ناب عاشورایی در ایران اسلامی و در دنیا اقدام کرد.

مهدوی، یکی از دلایل خصومت آمریکا با ایران را گسترش فرهنگ ناب عاشورایی در دنیا دانست و تاکید کرد: استکبار چون با گسترش این فرهنگ نمی تواند مبارزه کند، به حربه های متفاوت روی آورده تا چهره اسلام را خشن نشان دهد؛ این در حالی است که اسلام دین رحمت و مهربانی بوده و برای نجات انسان از شر ظلم آمده است.

انتهای پیام

captcha