آموزش ۸۱۵ قرآن‌آموز در «مهدقرآن» میاندوآب
کد خبر: 3757507
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

آموزش ۸۱۵ قرآن‌آموز در «مهدقرآن» میاندوآب

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مهد قرآن میاندوآب، با بیان اینکه ۸۱۵ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تدبر، ترتیل، تجوید، تجمیع خوانی، قرائت، صوت و لحن، حفظ و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

 آموزش 815 قرآن آموز در «مهدقرآن» میاندوآب

مهدی عباس‌تژاد، مدیر مهد قرآن میاندوآب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 815 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، تدبر، ترتیل، تجوید، تجمیع خوانی، قرائت، صوت و لحن، حفظ و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: قرآن کتاب آسمانی ماست و آفرینش ما بی‌هدف و حکمت نبوده وهدف از زندگی انسان روی زمین را به ما می‌گوید و ما برای رسیدن به این هدف و درک آن باید قرآن رو بخوانیم.
وی به پایه‌های سنّی قرآن آموزان این مهد قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
عباس‌نژاد ادامه داد: ترتيل در كلام، تركيب نيكوی كلمات و چينش زيبای آن است و ترتيل در گفتار آن است كه سخن را روان و آراسته و بدون تكلف و شتاب ادا كنند، به طوری كه حروف و كلمات در آن واضح و آشكار شود.
مدیر مهد قرآن میاندوآب، از اثرات حفظ قرآن گفت و یادآور شد: حفظ قرآن به طور طبیعی به انس با آیات الهی می‌انجامد؛ زیرا حافظ قرآن باید برای تثبیت محفوظات قرآنی اش دست كم روزی چند‌بار به قرائت قرآن بپردازد.
وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند: شایسته است انسان مؤمن نمیرد تا قرآن را بیاموزد یا در حال آموزش آن باشد.
عباس نژاد، ضمن بازگو نمودن پیامدهای یادگیری مفاهیم قرآن تاکید کرد: شناخت پيدا كردن به عظمت كلام خدا و ايمان به آن و اين كه از چه مقام با عظمتی صادر شده و در بردارنده تمام برنامه‌های سعادت دنيا و آخرت است كه به دنبال اين اعتقادات تعبد و ايمان به غيب و... حاصل می‌شود كه بدون شناخت قرآن ممكن نيست كه در آيات قرآن كريم به آن توجه ويژه‌ای شده است.

انتهای پیام

captcha