اولین پلیر حفظ و قرائت قرآن کریم تولید شد
کد خبر: 3757513
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

اولین پلیر حفظ و قرائت قرآن کریم تولید شد

گروه فناوری اطلاعات ــ پلیر قرآنی «ممو» یک برنامه خاص ویژه افراد خاص به‌ویژه قرآن‌آموزان است که برای اولین بار می‌تواند یکی از بهترین ابزار‌ها برای حفظ قرآن، تمرین قرائت و تقویت مهارت قرآنی باشد.

سیدمحمد حسینی، طراح و تولید‌کننده پلیر قرآنی «ممو»، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا، با اشاره به جزئیات این برنامه، گفت: این پلیر یک برنامه خاص ویژه افراد خاص به‌ویژه قرآن‌آموزان است که برای اولین بار می‌تواند یکی از بهترین ابزار‌ها برای حفظ قرآن، تمرین قرائت و حتی تقویت مهارت listening زبان انگلیسی و امثال این موارد باشد.

وی در ادامه با اشاره به هدف از طراحی این پلیر گفت: با توجه به اینکه در کلاس‌های قرآنی به بچه‌ها، حفظ قرآن و روخوانی آن را آموزش می‌دادم، متوجه شدم که باید نرم‌افزاری طراحی شود تا آنها بتوانند صفحات قرآن کریم را پشت سرهم و مکررا و به صورت دلخواه گوش دهند تا آیات را حفظ شوند؛ لذا تصمیم گرفتم تا این نرم‌افزار را طراحی کنم و امروز این برنامه منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این استاد قرآن کریم، با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند این نرم‌افزار را با عنوان مموپلیر از کافه‌بازار دریافت کنند، افزود: این نرم‌افزار برای حفظ قرآن کریم امکانات بسیاری دارد. به عنوان مثال همزمان با باز کردن یک فایل صوتی از قرآن کریم، برنامه بلافاصله شروع به پخش آن می‌کند و هر نقطه و زمانی را که قرآن‌آموز قصد حفظ کردن آن را دارد و باید برای او تکرار شود با توجه به علامتی که در نرم‌افزار تعبیه شده این قابلیت ممکن می‌شود.

طراح این نرم‌افزار ادامه داد: فایل‌های صوتی از طریق این برنامه علامت‌گذاری می‌شوند و کاربر می‌تواند تعداد تکرار و لحظه شروع و پایان تکرار را در فایل صوتی خود مشخص کند و سپس به آیات مورد نظر خود گوش دهد تا بتواند به راحتی آنها را حفظ کند.

حسینی با بیان اینکه تعداد تکرار و نقطه‌گذاری برای فایل صوتی از دیگر قابلیت‌های این پلیر قرآنی است، تصریح کرد: مشخص کردن وقفه بین تکرار، مقدار تکرار و همچنین میزان فاصله تکرار آیات قرآن کریم از قابلیت‌های مهم این پلیر است.

وی اضافه کرد: حفظ قرآن کریم در خواب از جذاب‌ترین قابلیت‌های این پلیر قرآنی است که به مخاطب این امکان را می‌دهد تا با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده بتوانند آیات قرآن کریم را در خواب حفظ کنند. نحوه حفظ قرآن در خواب هم به این شکل است که بعد از انتخاب یک فایل صوتی و انتخاب زمان پخش آن به برنامه، دستور مقدار تکرار هر آیه و تاکیدات تکرار را به آن می‌دهند تا فایل‌های صوتی در زمان مشخص به صورت خودکار و با تکرار مشخص شروع به پخش کند.

این استاد قرآن کریم با اشاره به اینکه این پلیر برای قرائت قران کریم هم بسیار مناسب است، تصریح کرد: کسانی که قصد تقلید و تکرار از قاری مشخصی را دارند از طریق این اپلیکیشن می‌توانند به راحتی سطح خود را افزایبش دهند و به راحتی از آن استفاده کنند.

حسینی، در ادامه با اشاره به اپلیکیشن قرآنی دیگر خود به نام «اهل قرآن» که سال‌ گذشته ویژه مربیان تولید شد، به ایکنا گفت: این برنامه را هم برای سهولت فعالیت‌هایم در آموزش قرآن به قرآن‌آموزان طراحی کردم تا بتوانم رقابتی میان قرآن آموزان ایجاد کنم چراکه بنده معلم حفظ قرآن هستم.

وی افزود: نرم‌افزار اهل قرآن نیز در دو بخش ویژه اساتید و قرآن آموزان تولید شده است که بخش‌های نرم‌افزار اهل قرآن ویژه اساتید شامل ارزیابی است که در این قسمت استاد می‌تواند به راحتی و با دقت بالا به نمره دهی محفوظات قرآن آموزان بپردازد و آنها را ذخیره کند. در این قسمت قرآن‌آموزان بر اساس کلاس نمایش داده می‌شوند و امکان انتخاب تصادفی قرآن‌آموز جهت قرائت محفوظات نیز وجود دارد.

انتهای پیام

captcha