نگاه اسلام به تربیت کودکان؛ نگاهی اخلاق‌محور ‌
کد خبر: 3757520
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

نگاه اسلام به تربیت کودکان؛ نگاهی اخلاق‌محور ‌

گروه اجتماعی ــ کارشناس امور قرآنی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کامیاران نگاه اسلام به تربیت کودکان را نگاه اخلاق محور دانست و گفت: دین اسلام دارای مبانی تربیتی و دستورات خاصی نسبت به هر مقطع سنی است و یکی از این مقاطع مهم و حساس در زندگی هر فرد مقطع کودکی است.

نگاه اسلام به تربیت کودکان؛ نگاه اخلاق محور است

شهرام کریمی، کارشناس امور قرآنی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کامیاران در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه نگاه اسلام به مقوله تربیت کودکان اخلاق‌محور است، اظهار کرد: دین اسلام دارای مبانی تربیتی و دستورات خاصی نسبت به هر مقطع سنی است و یکی از این مقاطع مهم و حساس در زندگی هر فرد مقطع کودکی است.
وی به روایت اسلام در مورد تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین روایت‌ها این است که زندگی و تربیت انسان ‌به سه دوره هفت ساله تقسیم می‌شود؛ «در هفت سال اول فرزند امیر است و باید دستورات او را اجرا کرد در هفت سال دوم فرزند به‌عنوان عبید است و باید به دستورات شما گوش فرا دهد و در هفت ساله سوم این فرزند به‌عنوان وزیر است و از همان اصولی که فرا گرفته باید به اولیای خود مشاوره دهد».
کارشناس امور قرآنی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کامیاران به پدران و مادران توصیه کرد: همواره در منزل قرآن کریم بخوانند حتی در زمان بارداری چراکه از نظر علمی ثابت شده که تلاوت قرآن بر روی جنین تأثیر دارد.
وی با اشاره به نقش بی‌بدیل والدین در تربیت فرزندان اعلام کرد: والدین در تربیت فرزندان خود نقش مهم و سرنوشت‌سازی دارند و باید برای فرزندان خود دوست و محرم باشند.
کریمی با اعلام اینکه دوستی پدر و مادر با فرزندان سبب می‌‌شود تا آنان بتوانند بدون ترس، مشکلات، دیده‌ها و شنیده‌های خود را برای والدین بیان کنند، عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از آسیب‌ها توسط والدین و مربیان ناآگاه، از روی دلسوزی و محبت بی‌جا برای فرزندان ایجاد می‌‌شود.‌
والدین الگوی نیکویی برای فرزندان خود باشند
وی بیان کرد: والدین باید تفاوت‌های فردی فرزندان خود را مورد توجه و احترام قرار دهند که این امر موجب شده تا با همکاری یکدیگر بتوانند کانون خانواده را گرم‌تر کنند و الگوی نیکویی برای فرزندان خود باشند.
کارشناس امور قرآنی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کامیاران در این موقعیت اجتماعی و فرهنگی و با توجه به گسترش رسانه‌های ضد فرهنگی؛ جوانان و نوجوانان باید مراقب خود باشند.
وی اعلام کرد: با برنامه‌ریزی‌های اصولی و امکانات کافی می‌توان نوجوانان و جوانان را به مراکز دینی و مذهبی جذب کرد و از جذب آنان به فرقه‌های انحرافی و باندهای فساد جلوگیری کرد و این مهم نیازمند تدابیر ویژه است.
کارشناس امور قرآنی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کامیاران یادآور شد: علم‌اندوزی و اهتمام به تربیت دینی برای جوانان ضروری است زیرا علم و دانش موجب برخورداری از فضائل اخلاقی و انسانی می‌شود.
انتهای پیام

captcha