پایداری اشتغال از تعداد شاغلان مهم‌تر است
کد خبر: 3757544
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

پایداری اشتغال از تعداد شاغلان مهم‌تر است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: این نهاد اگرچه در ایجاد اشتغال به دنبال فراهم آوردن فرصت شغلی برای مددجویان بیشتری است ولی آنچه در این جریان محوریت دارد پایداری اشتغال است از این‌رو نظارت قبل، حین و بعد از پرداخت تسهیلات با جدیت پیگیری می‌شود.

پایداری اشتغال از تعداد شاغلان مهم‌تر استبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین، داود محمدی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل کمیته امداد استان از چند طرح اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بازدید کرد.
مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با تقدیر از همراهی مسئولان و دستگاه‌های مختلف در فرایند اشتغال‌زایی مددجویان بیان کرد: درگذشته سیاست تواندهی در کمیته امداد امام خمینی(ره) دنبال می‌شد ولی در حال حاضر این رویکرد بیشتر بر محور توانمندسازی استوار است.
وی ادامه داد: محور اصلی توانمندسازی مددجویان اشتغال‌زایی است چراکه با ایجاد اشتغال برای مددجویان بستر استقلال معیشتی آن‌ها فراهم می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) اگرچه در ایجاد اشتغال به دنبال فراهم آوردن فرصت شغلی برای مددجویان بیشتری است ولی آنچه در این جریان محوریت دارد پایداری اشتغال است ازاین‌رو نظارت قبل، حین و بعد از پرداخت تسهیلات با جدیت پیگیری می‌شود.
وی تأکید کرد: بررسی‌های بازرسان کمیته امداد و همچنین بررسی‌های انجام‌شده برون‌سازمانی که در کارگروه اشتغال استان اعلام‌شده حکایت از آن دارد که میزان صحت تسهیلات پرداخت بیش از 90 درصد است و این بدان معناست که کارگروه مذکور در راستی آزمایی صورت گرفته به کمترین انحراف در پرداخت تسهیلات دست‌یافته است.
مؤمنی با اشاره به طرح‌های مورد بازدید عنوان کرد: شاید افراد زیادی متقاضی ایجاد شغل باشند ولی این مهم مستلزم شرایطی است یعنی مددجو باید دارای توانایی، انگیزه و مهارت فنی مستند و شرایط ایجاد شغل موردتقاضا باشد و در مواردی که فرد از استعداد و انگیزه لازم برخوردار باشد برای آموزش او اقدام می‌شود.
وی با اشاره به ضوابط موجود در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی گفت: حداکثر تسهیلات پرداختی برای هر مددجو 20 میلیون تومان است و کارفرمایان با به‌کارگیری مددجویان می‌توانند برای هر اشتغال ایجادشده 20 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: در کنار این تسهیلات به‌عنوان بسته تشویقی کارفرمایان در سال نخست 100 درصد و در سال دوم 50 درصد از سهم بیمه کارفرما را پرداخت نمی‌کنند و این رقم را کمیته امداد پرداخت خواهد کرد.
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: لازم است از مدیریت و کارکنان کمیته امداد استان قزوین تشکر کنیم که با رویکرد خودکفایی در عرصه خدمت به نیازمندان تلاش می‌کنند.
داود محمدی با اشاره به طرح‌های مورد بازدید یادآور شد: به وجود خانم‌هایی که مردانه تلاش می‌کنند افتخار می‌کنیم چراکه هم خودکار می‌کنند و هم عده‌ای دیگر را به‌کارگیری می‌کنند و البته به برکت نفس قدسی امام (ره) در کمیته امداد فراهم‌شده است.

انتهای پیام

captcha