۲۰ هزار اردبیلی در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند
کد خبر: 3757562
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

۲۰ هزار اردبیلی در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند

گروه اجتماعی - دبیر ستاد اربعین در استان اردبیل گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود شاهد حضور ۲۰ هزار نفر اردبیلی در پیاده‌روی اربعین برای حضور در همایش عظیم اربعین باشیم.

۲۰ هزار اردبیلی در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنندبه گزارش ایکنا از اردبیل، شهریار آراسته، دبیر ستاد اربعین در استان اردبیل، روزگذشته ۲۸ مهرماه در جمع خبرنگاران در اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته شاهد حضور ۱۰ هزار نفر و در سال‌های قبل از آن چهار تا پنج هزار نفر از استان اردبیل در پیاده‌روی اربعین بودیم، اما امسال پیش‌بینی می‌شود شاهد حضور ۲۰ هزار نفر اردبیلی در پیاده‌روی اربعین برای حضور در همایش عظیم اربعین باشیم.
وی با اشاره به برپایی موکب پذیرایی و استقبال از زائران اربعین در عراق خبر داد و افزود: امسال چهار موکب از استان اردبیل در نوار مرزی غرب کشور و نیز در عراق برپا می‌شود به طوری که از این تعداد سه موکب در کشور عراق و یک موکب نیز در یکی از پایانه‌های مرزی غرب کشور دایر شده و اقدام به خدمات‌رسانی و پذیرایی از زائران خواهند کرد.
آراسته از پیش‌بینی افزایش تعداد زائران خارجی اربعین حسینی که از گمرک بیله‌سوار وارد استان اردبیل می‌شود، خبر داد و گفت: در سال گذشته براساس آمار کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل سه هزار و ۵۵۰ زائر آذری و گرجستانی از طریق این پایانه به مراسم اربعین حسینی اعزام شدند که سه هزار و ۱۵۰ نفر از این زائران آذری و ۴۰۰ نفر گرجستانی بوده‌اند.
دبیر ستاد اربعین در استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر موکب‌هایی که از استان به عراق و مرز غرب کشور اعزام شده، در پایانه مرزی بیله‌سوار نیز موکب استقبال و پذیرایی از زائران خارجی اربعین حسینی برپا شده تا زائرانی که به استان وارد شده و برای سفر معنوی اربعین مهیا می‌شوند از خدمات این موکب بهره‌مند شوند.
وی بیشترین زائران خارجی اربعین حسینی ورودی به استان اردبیل را از کشور‌های آذربایجان و گرجستان دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های لازم در تمامی زمینه‌ها انجام شده تا بتوانیم با امنیت و آسایش هر چه بیشتر خدمات لازم را علاوه بر زائران بومی استان به زائران خارجی نیز ارائه دهیم.
انتهای پیام

captcha