افزایش زیربنای مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی
کد خبر: 3757567
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

افزایش زیربنای مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی گفت: تخریب و بازسازی مؤسسه فرهنگی علامه مخبر به منظور افزودن مسجد و سالن به آن از آبان آغاز شد.

افزایش زیربنای مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی

محسن ریاضی، معاون فرهنگی مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: به زودی با افزایش سطح زیربنای این مؤسسه، یک مسجد و دو سالن به مجموعه افزوده می‌شود.

وی گفت: از تیرماه امسال پروانه ساختمانی کار از شهرداری اخذ شد و از آبان ماه کتابخانه تعطیل و تخریب و بازسازی بخشی از مؤسسه فرهنگی آغاز شده است.

ریاضی با اشاره به ساختن مسجدی در کنار مؤسسه افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز شاهد حضور مسافران و همچنین کاروان‌های راهیان نور در میدان روبه‌روی مؤسسه علامه مخبر هستیم، ضرروت ساختن مسجدی در فضای خالی کنار مؤسسه احساس می‌شد که می‌تواند محلی برای برگزاری نماز جماعت اعضای کتابخانه نیز باشد.

معاون فرهنگی مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی اظهار کرد: همچنین نیاز به توسعه فضای مخزن کتابخانه نیز وجود داشت؛ از همین رو سالن مطالعه خواهران تخریب و به مخزن اضافه می‌شود و سالن دیگری به مجموعه افزوده خواهد شد.

ریاضی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ساخت مسجد و سالن‌های مؤسسه یک سال به طول بینجامد.

گفتنی است، مؤسسه فرهنگی علامه مخبردزفولی یکی از مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های فعال شهرستان دزفول است که از 24 سال گذشته تاکنون با هدف ارائه خدمات فرهنگی و ترویج کتابخوانی فعالیت می‌کند.

این مؤسسه فرهنگی در 2 طبقه و با مساحت 1600 مترمربع مشتمل بر بخش‌هایی چون مخزن کتابخانه، سالن‌های مطالعه مجزای آقایان و بانوان، تالار رقمی (دیجیتال)، سالن کنفرانس و مخزن کتب نفیس خطی و چاپ سنگی است.

کتابخانه این مؤسسه در سال 95 به عنوان کتابخانه برگزیده جمهوری اسلامی انتخاب شد.

انتهای پیام

captcha