عذاب آخرت؛ نتیجه نقص دین انسان در دنیا
کد خبر: 3757572
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

عذاب آخرت؛ نتیجه نقص دین انسان در دنیا

گروه معارف ــ یک استاد دینی گفت: حرکت انسان از دنیا به آخرت مانند تولد انسان از رحم مادر به دنیا است و نتیجه نقص‌های معنوی و دینی انسان در این جهان خود را در آخرت نشان می‌دهد.

عذاب آخرت؛ نتیجه نقص دین انسان در دنیابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام روح‌الله موسوی امروز، 29 مهرماه در جمع بانوان مبلغ حوزه علمیه نورالزهرا(س) زنجان اظهار کرد: خداوند اول و آخر ندارد، ازلی و ابدی است و تمام هستی از آن اوست.
وی در مورد اینکه چرا باید در تربیت دینی از کانال‌های ماهواره فاصله بگیریم؟، بیان کرد: اگر جمعیت جهان را 6 میلیارد نفر فرض کنیم؛ 2.5 میلیارد آن افراد بی‌دین هستند، 2 میلیارد نفر از جمعیت دنیا را مسیحیان و یهودیان تشکیل می‌دهند، 1.5 میلیون نفر مسلمان هستند و 500 میلیون نفر نیز دین‌های خرافه‌پرستی دارند.
استاد بنیاد مهدویت ادامه داد: این توضیح نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از جمعیت جهان، نوع تربیت، خوراک، پوشش و سبک زندگی آن‌ها با ما متفاوت است چرا که ما مسلمانان نگاه الهی و اخروی به مسائل داریم.
وی با اشاره به اینکه زندگی انسان شامل مراحل کاشت، داشت و برداشت است، بیان کرد: انسان در مراحل مختلف دنیا، برزخ، قیامت و آخرت در حرکت است و این سیر انسان از دنیا به آخرت، به حرکت انسان از رحم مادر به دنیا شباهت دارد.
موسوی با اشاره به اینکه انسان خواه ناخواه به سمت آخرت در حرکت است که بازگشتی ندارد، تصریح کرد: دنیا پیشرفته‌تر از رحم مادر است و این موضوع برای آخرت نسبت به دنیا صادق است؛ در دنیا لذت و ذلت با هم مخلوط بوده اما آخرت، خالص و عذاب و آسایش آن جداست.
وی خاطرنشان کرد: جنین در رحم مادر امکاناتی را به دست می‌آرود و اعضای بدنش رشد و تکامل می‌یابد که در آنجا به آن‌ها احتیاج ندارد اما اگر هر کدام از اعضای بدنش ناقص باشد و ناقص به دنیا بیاید در این دنیا اذیت می‌شود.
استاد بنیاد مهدویت ادامه داد: اگر انسان در دنیا دینش ناقص باشد، شاید در این جهان برای او مشکلی پیش نیابد اما نتیجه اعمال انسان در آخرت مشخص می‌شود و فرد ابزار جسم را در آخرت از دست می‌دهد و دیگر قادر به انجام کارهایی که در دنیا بود، نیست.
وی یادآور شد: برخی در پذیرش اصل دین مشکل دارند، برخی فروع دین را درست انجام نمی‌دهند و کسانی که در دنیا کم گذاشتند، در آخرت بیمار به حساب می‌آیند که شدت بیماری آن‌ها بستگی به تعداد و شدت گناهان دارد.
موسوی افزود: برای بهبود این بیماری، برخی در دنیا تلاش می‌کنند، برخی برای پاک شدن در برزخ و قیامت مراحلی را می‌گذرانند اما اگر شدت گناهان زیاد باشد برای عذاب وارد جهنم می‌شوند.
انتهای پیام
captcha