اهمیت حیا از منظر مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی
کد خبر: 3757576
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
رادیو تبیین می‌کند؛

اهمیت حیا از منظر مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی

کانون خبرنگاران نبأ ــ برنامه «چراغ مطالعه» با معرفی کتاب «حیا،‌ موهبتی الهی» مراتب و درجات حیا را از منظر دین بیان می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گناهان و اعمال ناشایست آدمی، او را از حقیقت وجودی خود دور می‌‌کند. خدای متعال موهبتی گران‌سنگ را در اختیار انسان قرار داده است تا به واسطه آن انسان از عمل قبیح پرهیز کند؛ بدون شک شناخت و آشنایی هرچه بیشتر با این موهبت الهی که حیا نام دارد، انسان را در گردنه‌های سخت معاصی حفظ خواهد کرد.
به همین دلیل برنامه «چراغ مطالعه» در تاریخ ۳۰ مهرماه با معرفی یکی دیگر از کتب ارزشمند آیت‌الله آقا‌مجتبی تهرانی به روی آنتن می‌رود و مخاطبان خود را به مطالعه این کتاب فرا می‌خواند.
چهارمین کتاب از مجموعه «ادب الهی» به «حیا،‌ موهبتی الهی» اختصاص دارد که به شرح گسترده حیا از زبان آیت‌الله آقامجتبی تهرانی، می‌پردازد.
این کتاب که از تألیفات آیت‌الله آقا‌مجتبی تهرانی است در دو دوره زمانی به تبیین مسئله حیا می‌پردازد و ثمرات فردی و اجتماعی حیا را از منظر روایات بازگو می‌کند.
همچنین جایگاه حیا در اسلام،‌ ارزیابی انواع حیا، مراتب و درجات حیا و ضرورت حفظ حیا از جمله سرفصل‌های این اثر به‌شمار می‌آید.
برنامه «چراغ مطالعه» به همت گروه معارف،‌ فرهنگ و جامعه است که تهیه و سردبیری این برنامه را حسن توکلی‌زاده و اجرای آن را علی فرحناک بر عهده دارند.
این برنامه شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۲:۴۰ از امواج فضیلت و فطرت پخش می‌شود.
فاطمه بغدادی
انتهای پیام

captcha