پیش‌بینی رشد ۳۰ درصدی ورود زائران پیاده به مشهد
کد خبر: 3757586
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

پیش‌بینی رشد ۳۰ درصدی ورود زائران پیاده به مشهد

گروه فرهنگی - سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سال گذشته میزبان ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر در مشهد بودیم که در قالب ۲۳۰۰ کاروان پیاده وارد مشهد شدند و ۱۰۱ هزار زائر خارجی نیز بین آن‌ها بود. پیش‌بینی می‌شود میزان ورود زائران پیاده به مشهد، امسال ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

سرپرست معاونت امور زائرین استانداری خراسان رضوی: پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران پیاده در مشهد 30 درصد رشد داشته باشدسیدجواد حسینی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص نحوه خدمات به زائرین پیاده در دهه آخر صفر و اربعین در مشهد و استان اظهار کرد: در ورودی استان محورهای 6 گانه‌ای را به عنوان مبدا پیاده روی معرفی کرده ایم که ستادهایی در مسیر شهرستان‌ها راه اندازی شده است تا هیات‌ها خود را به آن معرفی و شورای تبلیغات اسلامی آن‌ را تایید کند.

وی افزود: افراد متقاضی خدمت رسانی به زائران ملزم به ثبت نام در سامانه حج هستند و حدود 280  ایستگاه در مسیر برای خدمت به زائران وجود دارد. نظم این ایستگاه‌ها بر عهده پلیس راهور بوده و در زمینه تامین بهداشت زائران نیز سازمان هلال احمر فعالیت دارد.

سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: اسکان و پذیرایی زائران نیز برعهده افراد متقاضی خدمتگذار است و فقط امسال اسکان زائران از محور شمال خراسان بر عهده  زائرسرای جواد الائمه(ع) است.

حسینی تصریح کرد: سامانه خدمت توسط شهرداری تعریف شده که در آن 32 نوع خدمت شامل خدمات پزشکی، حمل ‌و نقل، اسکان، پذیرایی، ارایه دارو و... وجود دارد.

وی ادامه داد: دو رویداد بزرگ را در پیش رو داریم؛ نخست پیاده روی دهه آخر صفر به مشهد و دوم، پیاده رویی اربعین به سمت کربلاست که حدود 102 هزار نفر در سامانه سما ثبت نام کرده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد رشد را نشان می دهد.

سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: 70 موکب در مرز توسط سازمان عتبات عالیات مستقر است و 4500 خادم افتخاری، خدمت رسانی به زائران را برعهده دارند. سهمیه استان خراسان رضوی برای پذیرایی و اسکان 65 هزار نفر است و برای حدود 80 هزار زائر خدمات پذیرایی در نظر گرفته شده که نیروهای خدمات رسان در حال استقرار هستند.

حسینی در خصوص برنامه ریزی های این ستاد برای دهه آخر صفر بیان کرد: سال گذشته میزبان 4 میلیون و 700 هزار زائر بوده ایم که در قالب 2300 کاروان پیاده وارد مشهد شدند و 101 هزار زائر خارجی نیز بین آن ها بود. پیش بینی می شود میزان ورود زائران پیاده به مشهد، امسال 30 درصد افزایش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که امکان خدمت رسانی دارد، می تواند در سامانه ثبت نام کند. داوطلبان برای خدمتی که انجام خواهند داد، کارت دریافت می کنند.

انتهای پیام

captcha