تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در قرارگاه اربعین قم
کد خبر: 3757616
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در قرارگاه اربعین قم

گروه فرهنگی - مسئول استانی طرح تبیین منظومه فکری رهبری از فعالیت دو غرفه در رابطه با اندیشه‌های مقام معظم رهبری در قرارگاه اربعین استان قم خبر داد.

تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در قرارگاه اربعین قمبه گزارش ایکنا از قم، این روزها حال و هوای همه کشور حال و هوای اربعینی است؛ این حال و هوا، مهران و نجف و قم ندارد و همه جا خیمه‌ها و مواکب برای خدمات پذیرایی و مادی و معنوی به مردم برپا شده است؛ از جمله مصلای قم به پایگاهی برای برپایی مواکب در قم و ارائه خدمات به زائران حضرت معصومه(س) تبدیل شده است. در این میان دو غرفه پیش از پیش جلب توجه می‌کند؛ غرفه‌هایی که به تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب و تبیین بین‌المللی مسئله ولایت می‌پردازد.

مریم انتظاری مسئول استانی طرح تبیین منظومه فکری رهبری در گفت‌وگو با ایکنا در این باره گفت: این غرفه در خصوص گفتمان ولایت، دغدغه ها و مطالبات رهبر، معرفی اندیشه‌های رهبری و عرضه کتب ایشان فعالیت می‌کند.

وی افزود: ما در اینجا به معرفی اندیشه‌های امام خامنه‌ای به عنوان یکی از بزرگ ترین اندیشمندان جهان اسلام می‌پردازیم، همچنین مسئله ولایت فقیه را برای مخاطبین تبیین می‌کنیم.

انتظاری ادامه داد: طرح سراسری تبیین منظومه فکری رهبری در حدود یک سال است که راه‌اندازی شده و تقریبا در سراسر کشور فعال است، در این طرح به ارائه کتب مقام معظم رهبری و معرفی اندیشه های ایشان می پردازیم.

وی عنوان کرد: غرفه دیگر ما، غرفه بین‌الملل است که در اینجا سخنان رهبری را به صورت عکس نوشته به زبان‌های مختلف انگلیسی، عربی، آلمانی و اردو تبیین کرده و به مخاطبان ارائه می‌دهیم.

مسئول استانی طرح تبیین منظومه فکری رهبری با اشاره به اینکه این طرح به صورت مردمی و آتش به اختیار راه اندازی شده است، تصریح کرد: این غرفه‌ها به مدت یک هفته در دهه اول محرم در دانشگاه امام صادق (ع) تهران فعال بوده و از حدود 4 روز قبل تا بعد از اربعین حسینی در مصلا قدس قم فعالیت می‌کند.

وی یادآوری کرد: در غرفه طرح تبیین، کتاب‌های مقام معظم رهبری که به صورت سیر مطالعاتی است عرضه می‌شود، این کتاب‌ها به صورت منظومه فکری توسط استاد فخریان مدیر طرح جمع‌آوری شده و به صورت سیرمطالعاتی به مخاطب ارائه می‌شود.

انتظاری اظهار کرد: در غرفه بین‌الملل هم کتب دیگری از رهبری موجود است که به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در اختیار زوار قرار می‌گیرد، دو کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی و انسان 250 ساله به صورت کامل به زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده، همچنین معرفی کتاب اصلی که همان طرح کلی اندیشه اسلامی است به سه زبان عربی، انگلیسی و آلمانی در اینجا موجود است.

captcha