شهدا نظام و حکومت اسلامی را به ما امانت‌ داده‌اند/ عملکردی در شأن انقلاب و مردم داشته باشیم
کد خبر: 3757629
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

شهدا نظام و حکومت اسلامی را به ما امانت‌ داده‌اند/ عملکردی در شأن انقلاب و مردم داشته باشیم

گروه سیاست و اقتصاد ـ استاندار قزوین با بیان اینکه شهدا نظام و حکومت اسلامی را به ما امانت‌ داده‌اند، گفت: امروز ما مسئولان امانت‌دار خون شهدا هستیم و باید بدانیم طبق تأکیدات اهل‌بیت(ع) خصوصیت امانت‌داری از ویژگی‌های بارز مؤمنان است.

همه ما به شهدا بدهکاریم/ ملت مانند مردم اول انقلاب پایبند نظام هستند

به گزارش ایکنا از قزوین، هفتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر و 64 شهید کارمند استان قزوین با حضور مسئولان استانی، خانواده معزز شهدا و ایثارگران، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) امروز، 29 مهرماه برگزار شد.
عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین‌ در این مراسم با بیان اینکه این یادواره در راستای برنامه‌های کنگره ملی 3 هزار شهید استان که در حال برگزاری است، اظهار کرد: تلاش برای برگزاری کنگره یک وظیفه همگامی است چراکه همه ما نسبت به شهدا و خانواده شهدا بدهکاریم.
وی افزود: شهدا جان خود را برای اعتلای انقلاب و کشور فدا کردند و در نتیجه آن انقلاب اسلامی توانست نظام 2500 ساله‌ طاغوتیان را که در قالب خاندان‌های مختلف ادامه داشت و به پهلوی رسید را شکست دهد.
زاهدی یادآور شد: انقلاب اسلامی با ایجاد تحولی بزرگ فضای کشور و جهان را دگرگون ساخت با این‌ حال مهم‌تر از این تحول سیاسی تحولی بود که ‌بین مردم به وجود آمد، در حقیقت این انقلاب توانست در سایه رهبری امام راحل تحولی شگرف را در افراد ایجاد کند که بی‌نظیر بود.
وی با تأکید بر اینکه مردم در ابتدای انقلاب در مقابل خطرات ایستادند و امروز نیز همان آن‌ها همان مردم ابتدای انقلاب هستند، گفت: اگر حس اعتماد مردم کمرنگ شود من و شمای مسئول مقصر هستیم.
استاندار قزوین تأکید کرد: اگر امروز در جامعه نارضایتی وجود دارد از عملکرد متولیان امور و مسئولان است نه از انقلاب و نظام اسلامی لذا نیاز است همه ما ‌همواره تاریخ را دنبال کرده و فکر کنیم نسل آینده باید به چه دلیلی به نیکی از ما یاد کنند تا بدین‌ وسیله بتوانیم عملکردی در شأن انقلاب و مردم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شهدا نظام و حکومت اسلامی را به ما امانت‌ داده‌اند، عنوان کرد: امروز ما مسئولان امانت‌دار خون شهدا هستیم و باید بدانیم طبق تأکیدات اهل‌بیت (ع) خصوصیت امانت‌داری از ویژگی‌های بارز مؤمنان است.
زاهدی یادآور شد: ما امانت‌دار ارزش‌هایی هستیم که به دست ما رسیده است لذا باید تلاش کنیم در این مسیر در تراز جمهوری اسلامی قرار بگیریم و همواره در رفتار، گفتار و انجام‌ وظیفه خود در هر مسئولیتی که هستیم کوشا و دقت داشته و در دستگاه‌های مختلف براساس نیاز جامعه به رفع مشکلات و معضلات جامعه بپردازیم.
وی با تأکید بر اینکه قانون باید در همه سطوح برای همه مهم و حاکم بر رفتار ما باشد، خاطرنشان کرد: اگر در این میان سلیقه‌ای عمل کنیم سنگ روی سنگ بند نخواهد شد ازاین‌رو اگر ملاک امور پایبندی به قانون باشد بی‌شک همه‌چیز در مجرای قانون قرار خواهد گرفت و مشکلی نیز ایجاد نخواهد شد.
استاندار قزوین تصریح کرد: اهمیت قانون در نظام جمهوری اسلامی به حدی است که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب قانون اساسی تدوین شد که در دنیا کم‌نظیر است.
وی اضافه کرد: در سیستم دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید این نکته و پایبندی به قانون به‌عنوان مهم‌ترین اولویت قرار بگیرد.
استاندار قزوین در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و به‌ویژه شهدای کارمند بیان کرد: شهدا سرمایه‌های بزرگ ما برای بقای نظام جمهوری اسلامی هستند که نسبت به آن‌ها ادای احترام داریم.
به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم از خانواده 63 شهید کارمند استان قزوین با اهدای تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha