مکتب حسینی عین عدالت است
کد خبر: 3757641
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

مکتب حسینی عین عدالت است

کانون خبرنگاران نبأ ــ سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) مکتب حسینی را عین عدالت توصیف کرد و گفت: اشک بر امام حسین(ع) معارف حسینی را به اعماق وجود رسوخ می‌دهد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد دارستانی شب گذشته، 28 مهرماه در محفل سخنرانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) انجام شد، مکتب حسینی را عین عدالت توصیف کرد و گفت: زیارت با معرفت امام حسین(ع) حقیقتی است که مؤمن را به تفکر و تدبر در امور دعوت می‌کند.
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) اشک بر حضرت اباعبدالله(ع) را به دو گروه اشک ظاهری و باطنی تقسیم کرد و افزود: در ایام ماه محرم و صفر شیعه توصیه بر عزاداری شده است.
وی ادامه داد: نصوص ثقلین مؤمن را به حفظ حدود عزاداری در ایام سال دعوت کرده است، برای مثال یک مادر ممکن است با از دست دادن فرزند خود ایامی را علنی به عزاداری بپردازد، در حالی که تا آخر عمر غم فراق فرزند را در دل دارد.
حجت‌الاسلام دارستانی با بیان اینکه گریه در مکتب حسینی حدودی دارد، عنوان کرد: حدود گریه در مکتب حسینی از سوی امام معصوم باید تعیین شود.
وی در ادامه به حدیث منتصب به امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: از امام زمان(عج) در این حدیث شریف نقل شده است که «من هر روز و شب بر جدم امام حسین(ع) گریه می‌کنم».
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اختلاف حد گریه برای مؤمن در مکتب حسینی مبتنی بر ظرفیت هر فرد است، گفت: درک حدود تسبیح، آمدن رسول خدا(ص) بر بستر احتضار، محبت و رحمت الهی، بخشش خداوند متعال، خاموش شدن آتش جهنم و گریه با سوز از آثار عزاداری و اشک بر امام حسین(ع) است.
وی بیان کرد: اشک بر امام حسین(ع) معارف حسینی را به اعماق وجود رسوخ می‌دهد، بنابراین اشک حسینی مبتنی بر الگوی زینبی باید باشد.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام

captcha