توجه کافی به صنعت گردشگری نشده است
کد خبر: 3757659
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

توجه کافی به صنعت گردشگری نشده است

گروه اجتماعی – آیت‌الله مظاهری گفت: در کشور ایران با توجه به منابع طبیعی و آثار تاریخی و میراث فرهنگی، زمینۀ لازم برای گسترش صنعت گردشگری فراهم است، امّا متأسفانه، به صنعت گردشگری توجه کافی نشده است.

توجه کافی به صنعت گردشگری نشده است

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از دفتر آیت‌الله مظاهری، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با آیت‌الله العظمی مظاهری دیدار کرد.
آیت‌الله العظمی مظاهری در این دیدار با تأکید بر ضرورت حفظ میراث فرهنگی و رونق صنایع دستی، از صنعت گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مهم فرهنگی و اقتصادی یاد کرده و افزود: در کشور ایران با توجه به منابع طبیعی و آثار تاریخی و میراث فرهنگی، زمینۀ لازم برای گسترش صنعت گردشگری فراهم است، امّا متأسفانه، به صنعت گردشگری توجه کافی نشده است.
وی افزود: با عنایت به منافع کم‌نظیر صنعت گردشگری، چه در زمینه‌های توسعه و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی و چه در زمینه‌های اقتصادی و جلب منابع مالی، باید فکر، برنامه‌ریزی و اقدام لازم در زمینۀ رونق این صنعت صورت پذیرد.
آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه امروزه صنعت گردشگری، از نظر اقتصادی، رقیب صنایع و کارخانه‌های بزرگ است، تأکید کرد: اهمیّت شایسته به گردشگری می‌تواند موجب رونق اقتصاد کشور و همچنین خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی دشمنان شود؛ چنانکه می‌تواند ظرفیّت مناسبی برای بیان حقایق و معرفی تمدّن اسلام و ایران و نیز مذهب تشیّع به جهانیان باشد.
انتهای پبام

captcha