برگزاری مرحله دوم سلسله نشست‌های «نسیم هدایت» در مازندران
کد خبر: 3757690
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

برگزاری مرحله دوم سلسله نشست‌های «نسیم هدایت» در مازندران

گروه معارف - معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران از برگزاری مرحله دوم سلسله نشست‌های «نسیم هدایت» با محوریت مهارت‌های زندگی از آبان‌ماه سال جاری در غرب مازندران خبر داد.

 برگزاری مرحله دوم سلسله نشست‌های «نسیم هدایت» در مازندران

 محمد شعبانی در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: نهضت ملی حفظ جز 30 قرآن کریم در استان مازندران در قالب جشنواره «نورمبین»  در مقطع ابتدایی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه اجرایی این جشنواره افزود: جشنواره نور مبین در سه مرحله از آبان 97 الی اردیبهشت 98 اجرا می شود که اختتامیه آن در ماه مبارک رمضان سال 98 برگزار خواهد شد.

شعبانی اظهار کرد: در اسفندماه سال جاری نیز آزمونی در زمینه حفظ جزء 30 قرآن کریم برگزار می شود که جوایز نفیسی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی برگزاری سلسله نشست های «نسیم هدایت» را از دیگر برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش استان برشمرد و افزود: مرحله نخست این برنامه در شرق مازندران برگزار شد. مرحله دوم آن از آبان ماه سال جاری در غرب مازندران برگزار می‌شود که شامل چهار برنامه با محوریت مهارت‌های زندگی مبتنی بر مفاهیم دینی است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران به برگزاری دوره‌های آموزشی مدرسان میانی قرآن کریم نیز اشاره کرده و گفت: برنامه ریزی برای دوره‌های آموزشی معلمان ابتدایی و ائمه جماعت جهت ترویج فعالیت‌های نماز در مدارس شامل دوره ضمن خدمت 16 ساعته در 10 شهرستان استان انجام شده است.
وی ادامه داد: این دوره با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اداره اوقاف و سایر نهادها با هدف یکسان سازی آموزش قرآن در مدارس با دیگر نهادها برگزار می شود که شامل روخوانی، روان خوانی، ترتیل خوانی، قرائت و دیگر بخش ها است.

شعبانی با اشاره به جشنواره «همای رحمت؛ طرح سراسری مصباح الهدی»  گفت: این از دیگر برنامه‌های مهم آموزش و پرورش مازندران است که با هدف بررسی سیره اخلاقی و رفتاری امام علی(ع) در قالب محورهایی همچون شعر، داستان، فیلم کوتاه، خوشنویسی، روزنامه دیواری، مقاله، طراحی و دیگر بخش ها برای دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می شود.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا پایان آذر ماه 97 و زمان برگزاری جشنواره همای رحمت در اسفند ماه سال جاری همزمان با میلاد فرخنده امام علی (ع) است.

انتهای پیام

captcha