گسترش فرهنگ مطالعه کتب دینی؛ راهکار مقابله با جنگ نرم دشمنان
کد خبر: 3757706
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

گسترش فرهنگ مطالعه کتب دینی؛ راهکار مقابله با جنگ نرم دشمنان

گروه فرهنگی ـ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز گفت: افزایش فرهنگ مطالعه کتاب به‌ویژه کتب دینی راهکاری مؤثر برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

گسترش فرهنگ مطالعه کتب دینی؛ راهکار مقابله با جنگ نرم دشمنان

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: فرهنگ و تاریخ ما انس دیرینه با کتاب و کتابخوانی دارد، در دین اسلام نیز روی این مسئله تأکید شده است، با این حال متأسفانه سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی در کشور ما پایین است.
وی افزود: یکی از شاخصه‌های ارزیابی رشد و پیشرفت هر کشوری میزان مطالعه و کتاب‌خوانی مردم آن کشور است و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی نیز ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا ئمیان جوانان و نوجوانان است.
این مسئول با بیان اینکه باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نهادینه شود، گفت: کتاب از مهم‌ترین ابزارهای مقابله با جنگ نرم دشمن است، زیرا با افزایش مطالعه به‌خصوص مطالعه کتب دینی و اعتقادی و به همان نسبت افزایش بصیرت و آگاهی، جوانان می‌توانند خود را برابر جنگ نرم، بیمه کنند.
شکری تأکید کرد: کتاب به عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای آماده کردن جوانان به عنوان افسران جنگ نرم به منظور مقابله با هجمه دشمنان است، در این بین ضرورت دارد جوانان کتاب‌های نشان‌دهنده راه و رسم زندگی شهدا و ائمه معصوم را بیشتر مطالعه کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در پایان با اشاره به تحکیم هویت ایرانی ـ اسلامی در قالب کتاب، هنر و قلم، گفت: حفظ هویت ایرانی اسلامی یک مسئله مهم و اساسی است و کتاب و ارائه کتاب‌های غنی در حوزه فرهنگ اسلامی ایرانی می‌تواند در تحکیم و تثبیت فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار مؤثر باشد.
انتهای پیام

captcha