فرهنگ حضور بانوان در ورزش نهادینه نشده است
کد خبر: 3757718
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

فرهنگ حضور بانوان در ورزش نهادینه نشده است

گروه اجتماعی- رئیس اداره ورزش و جوانان آمل گفت: موضوع عدم توجه بانوان به ورزش چندین دلیل دارد و اولین دلیل این است که ما هنوز نتوانستیم رابطه ورزش بانوان و دین را از پوشش گرفته تا فرهنگ حضور بانوان در این عرصه تبیین کنیم و هنوز شاهد مقاومت برخی از اشخاص هستیم.

 عدم تبیین رابطه ورزش بانوان و دین؛ دلیلی بر کم‌رنگ بودن ورزش بانوان

اسماعیل پهلوان رئیس اداره ورزش و جوانان آمل در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران درباره بیمه سلامت ورزشکاران گفت: اول اینکه بیمه کردن ورزشکاران درحیطه اختیارات اداره ورزش و جوانان نیست، و رزشکاری که حرفه‌ای کار می‌کند طبق قراردادی که فی‌مابین با فدراسیون یا باشگاهش انجام می شود کارهای حرفه‌ای ورزشکار نیز باید لحاظ شود که به نوع حرفه‌ای بودنش وآن قرارداد بستگی دارد که باید بیمه ورزشکار نیز مد نظر قرارگیرد 
وی افزود: از اول سال تا به کنون هفت جلسه شورای توسعه ورزش های همگانی با هدف هماهنگی بین دستگاه‌ها برای ارائه خدمات و امکانات به کارکنان و شهروندان در شهرستان برگزار شد.  
پهلوان تصریح کرد: موضوع عدم رویکرد بانوان بر ورزش چندین دلیل دارد و اولین دلیل این است که ما هنوز نتوانستیم رابطه ورزش بانوان و دین را حل کنیم از پوشش گرفته تا فرهنگ حضور بانوان در این عرصه، هنوز ما شاهد مقاومت برخی از عناصر و یا خود اشخاص هستیم و دوم خانواده ها در بخش دختران، درس را در اولویت کاری فرزندان قرار می دهند و هنوز ورزش بانوان از سوی خانواده‌ها کاملا پذیرفته نیست و سومین موضوع عدم فضای مناسب برای بانوان است.

وی ادامه داد: چهارمین مسئله در بخش ورزش بانوان نداشتن الگوی مناسب هست و الگوسازی در این زمینه ضعیف است که باید دنبال شود مثلا نپرداختن کافی به امر ورزش بانوان از طریق رسانه ها که این هم می تواند تاثیر گذار باشد و عدم اعتماد مسئولین بالا دستی ورزش به بانوان و محدودیت هایی که در جامعه برای حضور بانوان در ورزش هست مثلا خانمها بعد از اذان مغرب نمی توانند در باشگاه‌ها باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل گفت: شرح وظایف و نقش ما در حد موضوعات اداری و سطح کلان ورزش که بخشنامه‌ها جهت سیاستگذاری و هدایت برنامه‌ریزی ورزشی در ادارات و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است نه طلب یا توزیع توپ و تور و ....
پهلوان با بیان این مطلب که رئیس شورای ورزشی شهرستان به عهده فرمانداری ویژه شهرستان آمل است، ادامه داد: ما به نیابت از ایشان با انجام برنامه های زیر بنایی رنگ و بویی جدیدی را به ورزش شهرستان می دهیم که طی سالهای آتی شهروندان ما می توانند این را مشاهده کنند. 
وی همچنان تاثیر ورزش همگانی در امر تربیت بدنی و ورزش آمل را اینگونه بیان کرد: ورزش چهار زیر شاخه دارد ورزش قهرمانی، ورزش حرفه ای، ورزش بانوان که یکی از این زیر شاخه‌ها ورزش همگانی است. 

 پهلوان گفت:  ورزش همگانی حوزه ای گسترده دارد و در همه شاخه‌های ورزشی کار می‌کند که اختصاص به ورزش خاصی ندارد و ورزش همگانی در شهر آمل تازه شروع چشمگیر خود را شروع کرده که چند سال آینده خود را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش متاسفانه ما نتوانستیم محصول خود را عرضه کنیم، افزود: ما در بازاریابی ورزشی و جذب ورزشکارضعیف عمل کرده‌ایم، ما دستگاه خدمت رسانی هستیم که با الگودهی و سیاستگذاری مناسب باید تعداد ورزشکارهای خود را بالا ببریم و از هر گونه پیشنهاد و کاری که در این زمینه به ما کمک کند استقبال می‌کنیم.

خبرنگار ایکنا: سیده گلناز پیغمبرزاده

انتهای پیام 

captcha