برتری آموزش و پرورش یزد در بسیاری از شاخص‌های آموزشی و تربیتی
کد خبر: 3757755
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

برتری آموزش و پرورش یزد در بسیاری از شاخص‌های آموزشی و تربیتی

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: آموزش و پرورش استان یزد در بسیاری از شاخص‌های آموزشی و تربیتی جایگاه ممتاز و برتر را در سطح کشور دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد: برتری آموزش و پرورش یزد در بسیاری از شاخص‌های آموزشی و تربیتی

به گزارش ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های برتری استان یزد در حوزه آموزش و پرورش، بحث سوادآموزی است، اظهار کرد: یزد در گروه سنی شش سال به بالا با پوشش ۹۰.۹ درصدی، رتبه ششم را در سطح کشور دارد.
وی عنوان کرد: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نیز که گروه هدف سوادآموزی است، با پوشش ۹۶.۶ درصد، رتبه چهارم کشور را دارا هستیم.
دانافر با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بی‌سوادان استان یزد را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: پوشش سواد در استان یزد بدون در نظر گرفتن آمار بی‌سوادان اتباع خارجی، ۹۸ درصد است که در این زمینه رتبه اول کشور را داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اجرای طرح‌های سوادآموزی در استان یزد تصریح کرد: با اجرای طرح پوشش والدین بی‌سواد دانش‌آموزان، اکنون بیش از ۹۹ درصد اولیای مدارس باسواد هستند.
وی همچنین از کاهش فاصله درصد باسوادی بین زنان و مردان استان یزد خبر داد و اظهار کرد: این فاصل در سال جاری به ۵.۵ درصد رسیده است.
دانافر با اشاره به برخی مشکلات سوادآموزی در استان یزد عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مردم، بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد ریشه کنی بی سوادی در استان یزد باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح ایران مهارت در 130 باب مدرسه استان در حال اجراست و 134 هزار دانش‌آموزان را تحت پوشش دارد.
دانافر بابیان اینکه طرح ایران مهارت در اجرای دستور رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهورمحترم در مدارس دوره اول متوسطه اجرا می‌شود افزود: در قالب این طرح تلاش می‌شود به دانش‌آموزان آموخت که برای ورود به بازار کار باید مهارت داشته باشند و تنها با داشتن مهارت است که می‌توان از مشکل بیکاری در امان ماند.
وی بیان کرد: طرح یادشده در 10درصدمدارس دولتی استان و 100 درصد مدارس غیردولتی و هیئت امنایی استان اجرا می‌شود و برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در سند تحول آموزش و پرورش توجه به آموزش‌های عملی و مهارتی موردتوجه قرارگرفته است.

انتهای پیام

captcha