برخورداری افزون بر 20 هزار فرهنگی از بیمه سلامت
کد خبر: 3757756
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
مدیرکل بیمه سلامت یزد خبر داد:

برخورداری افزون بر 20 هزار فرهنگی از بیمه سلامت

گروه اجتماعی- محمد دریجانی بر تشکیل پرونده بیمه سلامت فرهنگیان استان تاکید کرد و گفت: هم اکنون 20 هزار و 500 نفر از کارکنان آموزش و پرورش زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

برخورداری افزون بر 20 هزار فرهنگی از بیمه سلامت

به گزارش ایکنا از یزد، محمد دریجانی، مدیرکل بیمه سلامت یزد شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد بر تشکیل پرونده بیمه سلامت فرهنگیان استان تاکید کرد و اظهار کرد: هم اکنون 20 هزار و 500 نفر از کارکنان آموزش و پرورش زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
وی افزود: از این تعداد 11 هزار نفر بازنشسته و بقیه شاغل هستند که در نیمه نخست سال جاری افزون بر 100 میلیارد ربال برای بیمه این افراد هزینه شده است.
به گفته دریجانی 33 بیمار خاص فرهنگی از مزایای بیمه سلامت بهره مند هستند که عمده آنها با نارسایی مزمن کلیوی روبرو هستند.
منصور ارجمندی، معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست بیان کرد: این طرح اهدافی از جمله توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی و ایجاد زمینه مناسبت برای شناسایی استعدادها، ایجاد زمینه کسب شایستگی‌های فنی و کسب مهارت را دنبال می کند.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم که این طرح در آبان‌ماه سال جاری در مدارس استان به مرحله اجرا درآید و فرآیند اجرای این طرح در مدارس نیز ۶۰ ساعت برای هر دانش آموز است که این ۶۰ ساعت می‌تواند در طول سه سال متوسطه اول، سپری شود.
معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: در قالب این طرح، ۸۰۰ عنوان مهارت دیده شده که بر اساس امکانات و تجهیزات مدارس، علاقمندی دانش آموزان، توسط مربیان آموزش داده می شود.
مرات امین الرعایا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد نیز با اشاره به موفقیت‌های استان درزمینهٔ باسوادی گفت: میزان باسوادی در گروه سنی 6 سال به بالای استان ، 90.9 درصد است که میانگین کشوری 87.7 درصد است.
امین الرعایا افزود: میزان باسوادی در گروه سنی 10 الی 49 ساله استان 96.6 درصد است که میانگین کشوری 94.8 درصد است .
وی با اشاره به طرح باسواد کردن اولیا بی‌سواد دانش‌آموزان در استان گفت: 99 درصد اولیا دانش‌آموزان در راستای این طرح باسواد شدند.
امین الرعایا بابیان اینکه طرح مورداشاره از ابتکارات استان بود که در کشور هم اجرا شد افزود: یزد در این زمینه رتبه نخست را به دست آورد.

انتهای پیام 

captcha