آموزش ۱۵۰۰ قرآن‌آموز در «مهد قرآن» کوجووار
کد خبر: 3757784
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹

آموزش ۱۵۰۰ قرآن‌آموز در «مهد قرآن» کوجووار

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مهدقرآن کوجووار با بیان اینکه ۱۵۰۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، تجوید، تدبر، ترتیل، قرائت، حفظ و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 1500 قرآن آموز در «مهد قرآن» کوجووار

اسماعیل مردمی، مدیر مهد قرآن کوجووار در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 1500 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، تجوید، تدبر، ترتیل، قرائت، حفظ و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می شوند.
وی زندگی سرشار از روشنایی را از آثار قرائت قرآن دانست و افزود: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را مانند دوستى در زندگى انتخاب كنيم، آياتش را بخوانيم و در معانى آسمانى‌اش تفكر كنيم، پس از مدتى زندگى‌مان سرشار از نور، روشنايى، طراوت و زيبايى خواهد شد.
وی به پایه‌های سنّی قرآن آموزان این مهدقرآن اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاسهای آموزشی حاضر می شوند.
مردمی، از پیامدهای مداومت در قرائت و حفظ قرآن گفت و ادامه داد: مداومت در قرائت و حفظ قرآن عامل بسياری از توفيقات و بركات الهی است و كسي كه انس به قرائت، حفظ و تدبّر در مفاهيم و معانی قرآني داشته باشد، ترک آن برايش بسيار مشكل است. با قرآن کریم زندگی زيبا می‎شود و جان می‎گيرد و آرامش واقعی به منصه ظهور می‎رسد و بدون قرآن کریم آدمي چون جمادی است متحرک و مرده ای است افقی كه نه روح دارد و نه آرامش واقعی.
مدیر مهدقرآن کوجووار، یادآور شد: يكی از امتيازات قرآن کریم آن است كه تلاوت و به خاطر سپردنش سبب تقويت روح و حافظه حافظ می‎شود.
وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند: قرآن پیمان خداوند با خلقش است، پس سزاوار است که هر فرد مسلمان به عهد و پیمان خویش نگاه کند و همه روزه،50 آیه از قرآن را بخواند.
مردمی، ضمن بازگو نمودن نتایج قرائت و فهمیدن قرآن تاکید کرد: قرائت قرآن و فهمیدن و عمل به قرآن در روح و روان و جسم انسان آن چنان تأثیری می‌گذارد که رفتار او را متعادل، محبوب مردم و خدا می‌شود، درنتیجه سعادت دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام

captcha