میرجاوه؛ نقطه تقابل عاشقان حسینی و یزیدیان زمان
کد خبر: 3757785
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
ایکنای سیستان و بلوچستان گزارش می‌دهد؛

میرجاوه؛ نقطه تقابل عاشقان حسینی و یزیدیان زمان

گروه فرهنگی - مرز میرجاوه، درست در روزهایی که محل تردد عاشقان حسین(ع) است، مورد حمله یزیدیان زمانه قرار گرفت.

میرجاوه؛ نقطه تقابل عاشقان حسینی با یزیدیان زمان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مرز میرجاوه، درست در روزهایی که محل تردد عاشقان حسین(ع) است، مورد حمله یزیدیان زمانه قرار گرفت. بامداد ۲۴ مهرماه، گروهک تروریستی جیش‌الظلم که خود را جیش‌العدل می‌نامد، با کمک عامل نفوذی و با بیهوش کردن، ۱۱ نفر از نیروهای بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی میرجاوه را که برخی اهل سنت نیز هستند، می‌رباید و به خاک پاکستان می‌گریزد.
بنا به اعلام سردار جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب، گویا چندین بار دیگر هم دست به چنین تحرکاتی زده بودند، اما هر بار با مقاومت نیروهای بسیجی و مرزبانان روبه‌رو شده و ناکام می‌ماندند.
آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای امسال ده‌ها نفر از نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان در مرزهای سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده‌اند که هشت نفرشان تنها در همین مرز میرجاوه و در درگیری با اشرار، جام شهادت را نوشیده‌اند.
علاوه بر مرز میرجاوه، مرز سراوان نیز از ابتدای امسال، پنج بار مورد حمله تروریست‌هایی قرار گرفته که قصد ورود به خاک کشورمان را داشتند که در آخرین درگیری، نفر دوم گروهک جیش‌الظلم یعنی «ملا هاشم نکری» به دست با کفایت پاسداران قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به هلاکت رسید.
اما به‌راستی علت بروز این حوادث چیست و چرا تروریست‌ها می‌توانند این‌چنین در منطقه جولان دهند؟ چرا مرز ایران و پاکستان این‌گونه ناامن است و چرا خاک پاکستان، مأمن اشرار شده است؟
هر بار که حادثه‌ای تروریستی رخ می‌دهد، مسئولان کشورمان از طرف پاکستانی گله می‌کنند و مقامات پاکستانی هم قول همکاری می‌دهند؛ اما پس از مدتی این قول‌ها فراموش شده و تروریست‌ها با احساس امنیت، نقشه دیگری را عملی می‌کنند.

میرجاوه؛ نقطه تقابل عاشقان حسینی و یزیدیان زمان

سرویس اطلاعاتی پاکستان عامل موساد در منطقه است
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه 27 مهرماه، با بیان اینکه ارتش پاکستان به‌صورت کامل تحت فرمان دولت این کشور نیست، سرویس اطلاعاتی پاکستان را عامل موساد در منطقه عنوان کرد.
وی اظهار کرد: این گروهک کاملاً طبق پازل‌های صهیونیستی عمل می‌کند؛ از آنجایی که در تمام این مدت هیچ بیانیه‌ای در محکومیت اعمال صهیونیست صادر نکرده، پیداست که از طرف صهیونیسم حمایت و همچنین از کمک‌های سازمان‌های جاسوسی سیا و موساد بهره‌مند می‌‎شود.
امام جمعه زاهدان افزود: با وجود تذکر مسئولان ایرانی به دولت پاکستان مبنی بر جدیت آن‌ها در جلوگیری از عملیات تروریستی از خاک این کشور علیه نظام و ملت ایران، هیچ اقدامی از سوی آن‌ها صورت نگرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: دولتمردان پاکستان در گذشته منکر استقرار و انجام عملیات این گروهک علیه ایران از خاک خود بودند، اما با مستنداتی که مسئولان کشورمان ارائه دادند دیگر این موضوع را انکار نمی‌کنند، به همین دلیل باید امنیت نیروهای ما را تضمین کنند، در غیر این صورت مقامات ایرانی باید سیاست خود نسبت به این کشور را تغییر دهند.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران باید فعالیت دیپلماتیک افزایش دهد و در مجامع عمومی از طریق وزارت خارجه این موضوع را به جد پیگیری و طرح تعقیب اشرار و عوامل نفوذی را به وسیله نیروهای مسلح و به ویژه سپاه مطرح کند.
آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: برخی افراد ربوده شده از طوایف مختلف و پر جمعیت و سرشناس استان هستند که باید از ظرفیت سران طوایف برای آزادسازی آن‌ها کمک گرفت.

روش سنتی حفاظت از مرزها نیاز به بازبینی دارد
ابوالحسن ضیایی، معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان در خصوص امنیت مرز، به خبرنگار ایکنا گفت: استان سیستان و بلوچستان، پهناورترین استان کشور است و حفاظت از مرز مشترکی که میان ما و پاکستان وجود دارد، کار آسانی نیست.
وی ادامه داد: باید به‌جای روش سنتی استفاده از نیروی انسانی، از روش‌های دیگری استفاده کرد و حفاظ گذاشت؛ که این کار نیاز به هزینه بسیار بالایی دارد و اعتبارات کلانی را می‌طلبد.
معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی استان بیان کرد: نسبت به سال‌های گذشته، اقدامات خوبی صورت گرفته و کارهایی شده است، اما برای تأمین امنیت صد درصدی کافی نیست و هنوز کارهای زیادی روی زمین مانده است.
ضیایی اظهار کرد: علاوه بر اینکه وزارت کشور و نمایندگان مجلس باید اختصاص اعتبارات برای ایجاد حفاظ مرزی را در دستور کار داشته باشند، دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز باید مذاکره با طرف پاکستانی را با جدیت بیشتری دنبال کند تا نتیجه مطلوب به‌همراه داشته باشد.

استفاده از ظرفیت سران طوایف برای آزادی مرزبانان
علی کرد، نماینده مردم میرجاوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص بیان کرد: در حال حاضر گروه‌های مردمی و چند تن از سران طوایف به پاکستان رفته‌اند تا رایزنی‌ها برای آزادی مرزبانان ربوده شده، صورت گیرد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت امور خارجه، اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه تروریستی، سفیر پاکستان احضار شده و مذاکراتی با حضور فرمانده مرزبانی این کشور صورت گرفته است.
گفتنی است رحمانى فضلى، وزیر کشورمان نیز در نامه‌اى به وزير كشور پاكستان بیان کرده است که تمام تلاش‌ها براى آزادسازی گروگان‌ها انجام شود.

اعلام انزجار اهل سنت از گروهک‌های تندرو
تروریست‌ها معمولاً در هر اقدام خود، دو هدف عمده را دنبال می‌کنند، یکی ایجاد ناامنی و دیگری بر هم زدن وحدت مسلمین. این در حالی است که علمای اهل سنت استان، همواره این اقدامات را محکوم کرده و از گروهک‌های تندرو اعلام انزجار کرده‌اند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، ساعاتی پس از وقوع این حادثه تروریستی در بیانیه‌ای اعلام کرد:
«خبر به گروگان گرفته شدن جمعی از نیروهای مرزبان در نقطه صفر مرزی میرجاوه باعث نگرانی بنده شد.
اینجانب ضمن ابراز انزجار و محکوم کردن این عمل، امیدوارم نیروهای ربوده شده هرچه زودتر با عافیت و سلامتی از قید اسارت نجات یابند. ان‌شاءالله».
به گفته سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، «آنچه در میرجاوه اتفاق افتاد پیروزی تروریست‌ها نبود، بلکه حقارت و پستی آنان در مواجهه با حقایق جبهه حق را دوباره اثبات کرد، اما دولت پاکستان باید مسئولیت خود را بپذیرد. سال‌هاست که تروریست‌ها در پاکستان لانه کرده و زندگی می‌کنند».

انتهای پیام

captcha