نقش ورزش در سلامت روحی و روانی معلولان/ ورزش بین مردم نهادینه شود
کد خبر: 3757789
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

نقش ورزش در سلامت روحی و روانی معلولان/ ورزش بین مردم نهادینه شود

گروه اجتماعی ـ معاون استاندار لرستان با اشاره به این‌که برای رسیدن به قله‌های افتخار باید ورزش را در سنین کودکی نهادینه کرد، گفت: ورزش برای کسانی‌که دچار معلولیت هستند علاوه‌ بر ایجاد سلامتی در حوزه‌‌های روحی، روانی و درمانی تأثیرگذار است.

مسئولان به‌دنبال ایجاد انگیزه به ورزش در جامعه معلولان باشند

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان یک‌شنبه، 29 مهرماه در آیین گرامی‌داشت روز ملی پارالمپیک در ورزشگاه تختی خرم‌آباد با ذکر این مطلب که ورزش به خودی خود سلامتی را برای انسان به همراه دارد، تصریح کرد: ورزش برای کسانی‌که دچار معلولیت هستند علاوه‌بر ایجاد سلامتی در حوزه‌‌های روحی، روانی و درمانی تاثیرگذار است.
وی با ذکر این مطلب که ورزش می‌تواند احساس انزوایی که ممکن است بر اثر ایجاد معلولیت بوجود آید را از بین ببرد، اضافه کرد: یکی‌از راه‌های تروبج ورزش در جامعه معلولان ایجاد انگیزه است و مسئولان باید با برگزاری مسابقات متنوع ورزشی به‌دنبال ایجاد انگیزه در جامعه معلولان باشند.
خجسته‌پور به کسب رتبه‌های برتر در میادین ورزشی توسط جامعه ورزشی معلولان استان اشاره کرد و گفت: آخرین مرحله این مسابقات، شاهد درخشش معلولان در مسابقات آسیایی جاکارتا بودیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به این‌که برای رسیدن به قله‌های افتخار باید ورزش را در سنین کودکی نهادینه کرد، ادامه داد: مسئولان یاریگر معلولان در رده‌های مختلف ورزشی باشند.

انتهای پیام

captcha