نهادینه‌سازی فرهنگ نماز نیازمند شیوه‌هایی جدید است
کد خبر: 3757802
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

نهادینه‌سازی فرهنگ نماز نیازمند شیوه‌هایی جدید است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر شعب خبرگزاری ایکنا گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ نماز نیازمند شیوه‌هایی نو است که برای این کار باید تمام نهادها فعالیت کنند.

نهادینه سازی فرهنگ نماز نیازمند شیوه‌هایی جدید است

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدمیلاد اوصیا، مدیر شعب خبرگزاری ایکنا امروز 30 مهرماه در دیدار با مدیر و معاونان ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی اظهار کرد: لازم است با شیوه‌های نوین، تمام قشرها را جذب نماز کنیم و این امر نیازمند یک کار نظام مند و هماهنگ است.
مدیر شعب خبرگزاری ایکنا افزود: باید با شیوه‌هایی نو تمام اقشار را از جمله آنان که دین‌گریز هستند به سمت نماز و معارف سوق داد.
وی با اشاره به مظلومیت شیعه و کم‌کاری در خصوص گسترش فرهنگ نماز در جامعه، تصریح کرد: لازم است تمام ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی برای احیای نماز فعالیت کنند.

نهادینه سازی فرهنگ نماز نیازمند شیوه‌هایی جدید است
حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: ایکنا از رسانه‌های مؤثر در انتقال فرهنگ اسلام است و در راستای نهادینه کردن این فرهنگ تلاش می‌کند.
وی افزود: امروزه یکی از مشکلات جامعه این است که همه مردم تصور می‌کنند تنها افراد خاصی باید به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند در حالی که انجام این فریضه الهی بر تمام مؤمنان واجب است.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از وظایف رسانه‌ها، ترویج همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر است که ایکنا این رسالت را به خوبی ایفا می‌کند.
کمیلی با بیان اینکه ایکنا در حوزه قرآن، فعال‌ترین خبرگزاری است، افزود: دشمن به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند تا جامعه اسلامی را از فرهنگ قرآنی دور سازد اما در مقابل ما بسیار کم به نهادینه کردن فرهنگ قرآنی می‌پردازیم.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه باید اولویت اول برنامه‌ها، احیای نماز و قرآن باشد، تصریح کرد: اولویت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر و نماز است اما اولویت جامعه امروز، این امور نیست.
کمیلی با اشاره به اینکه در حوزه نماز بسیار کم کار شده است، یادآور شد: رمز نجات از تمام منکرات، نماز است و اگر نماز را در جامعه ترویج دهیم، از بسیاری از منکرات جلوگیری خواهد شد.
در پایان این دیدار از خبرگزاری ایکنای خراسان‌جنوبی به دلیل انتشار اخبار قرآنی و تلاش در راستای نهادینه سازی فرهنگ نماز تقدیر شد.

نهادینه سازی فرهنگ نماز نیازمند شیوه‌هایی جدید است
انتهای پیام

captcha