نصرت و یاری امام زمان(عج)؛ پیام اصلی پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3757820
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

نصرت و یاری امام زمان(عج)؛ پیام اصلی پیاده‌روی اربعین

گروه فرهنگی ـ یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه پیام اربعین نصرت و یاری امام زمان(عج) است، گفت: حضور مردم در اربعین اعلام آمادگی برای یاری امام عصر(عج) است و با حضور عزاداران امام حسین(ع) در اربعین حسینی بساط ظهور فرج و برچیده شدن ظلم و استکبار فراهم خواهد شد.

 اعلام آمادگی برای یاری امام عصر(عج) در پیاده‌روی اربعین

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمطهر سیدعلیزاده، رئیس سابق ستاد مردمی اربعین قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به اینکه زیارت اربعین پیام اربعین را بیان می‌کند، اظهار کرد: یکی از فرایض مهم و اصلی زیارت اربعین «وَ نُصْرَتِی لَكُمْ مُعَدَّةٌ» است که در واقع خداوند برای هدایت بشر و رسیدن آن‌ها به قرب الهی، قرآن کریم را نازل کرد و اهل‌بیت(ع) را فرستاد تا قرآن را برای مردم تفسیر و بیان کند. این امر نهایت لطف خداوند در حق بندگان است.
وی افزود: اهل‌بیت(ع) هر یک مأموریتی دارند ولی مأموریت امام حسین(ع) ویژه است و بندگان مسیر قرب الهی را با امام حسین(ع) سریع‌تر طی می‌کنند.
این كارشناس مذهبی تأكيد کرد: در فراز معروفی از زیارت عاشورا نیز می‌خوانیم «إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ، وَ إِلَى أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَيْكَ بِمُوَالاَتِكَ» یعنی به‌واسطه شما من به خداوند، به‌واسطه حضرت رسول(ص)، امیرالمؤمنین(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به خداوند نزدیک‌تر می‌شوم.
وی اظهار کرد: توصیه‌های مکرر و تأکیدات زیادی که اهل‌بیت(ع) به زیارت امام حسین(ع) دارند نشان می‌دهد پیاده به زیارت این امام همام رفتن دارای ارزش بسیاری نزد حضرت حق است که همه این موارد و نشانه‌ها گویای اهمیت و جایگاه ویژه اربعین و پیاده‌روی آن است.
‌سيدعليزاده با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) همواره تأکید دارند اگر می‌خواهید گریه کنید فقط باید برای اباعبدالله الحسین(ع) بگریید، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای برچیدن بساط استکبار، ظلم و ستم قیام کرده و در این راه شهید شدند و تمام مؤمنین و مسلمانان باید بر حول این محور اجتماع کنند تا برای یاری امام خود متحد شوند.
این كارشناس مذهبی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) روایتی برای اربعین دارند که در آن علامت مؤمن را در پنج مورد می‌دانند که عبارت‌اند از پیشانی بر خاک گذاشتن، گفتن بلند بسم‌الله الرحمن الرحیم، انگشتر انداختن در دست راست و زیارت اربعین؛ آن حضرت زیارت اربعین را به‌عنوان نشانه مؤمن ذکر می‌کنند.
وی تصريح کرد: اینکه ائمه(ع) در شرایط بسیار خفقانی زندگی می‌کردند و از طریق سلاطین و حکام تحت‌فشار قرار داشتند به زیارت امام حسین(ع) تأکید می‌کند و زیارت اربعین را به‌عنوان نشانه مؤمن ذکر می‌کنند نشان از اهمیت بسیار این موضوع دارد.
رئیس سابق ستاد مردمی اربعین قزوین نشانه عام برای اهمیت اربعین را تحول دل‌ها و قلوب همه مردم دنیا به امام حسین(ع) دانست و افزود: ما می‌بینیم یک انقلاب عجیبی ایجاد می‌شود و نزدیک اربعین همه می‌خواهند به پیاده‌روی اربعین بروند؛ این یک قاعده است که عده‌ای از مؤمنین بر یک امر خوبی اجتماع می‌کنند و به آن می‌پردازند بر سایر مؤمنین لازم و تکلیف است به آن بپردازند و آن را تقویت کنند.
‌سيد‌عليزاده بیان کرد: امام خمینی(ره) در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با مشاهده یکپارچگی مردم برای این نهضت فرمودند هر جا که دست الهی باشد پیروزی حتمی است و امروز اجتماع قلوبی که حول اربعین شکل گرفته و روزبه‌روز بر آن افزوده می‌شود یک نشانه است.
وی با بیان اینکه عاشورا حماسه‌ای بزرگی است که خداوند به‌واسطه آن در دل‌ها تحول ایجاد کرده و این تحول سینه‌به‌سینه منتقل‌ شده و الآن عطش زیارت امام حسین(ع) زیاد شده است، خاطرنشان کرد: اربعین را می‌توان یک وجوب دانست که باید آن را تقویت و برای هر چه پرشورتر شدن آن تلاش کرد.
سيدعليزاده با اشاره به اینکه مسئولین باید چاره‌ای برای گران شدن ویزا و افزایش قیمت حمل‌ونقل داشته باشند، افزود: براساس قانون اساسی یکی از تکالیفی که بر‌عهده مسئولان قرار دارد این است که دولت برای امور مذهبی و اعتلای اسلام تلاش کند، در حال حاضر نیز با توجه به اینکه افراد بسیاری مشتاق زیارت اربعین هستند مسئولین براساس قانون الزام به فراهم کردن مقدمات دارند.
این كارشناس مذهبی تأکید کرد: اگر مسئولین نتوانستند به وظایف خود عمل کنند مردم باید برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن اربعین تلاش کنند تا این تکلیف الهی بر زمین نماند.
وی ادامه داد: همه باید تلاش کنند جمعیت اربعین بیش از گذشته باشد چراکه این پیاده‌روی به‌مثابه قدرت‌نمایی برای اسلام است و در گام بعد باید هر تسهیلاتی را که می‌توان برای این جریان فراهم کرد را آماده کنیم.
رئیس سابق ستاد مردمی اربعین قزوین در پایان با بیان اینکه پیام اربعین نصرت و یاری امام زمان است، تشریح کرد: حضور مردم در اربعین اعلام آمادگی برای یاری امام عصر(عج) است و با حضور عزاداران امام حسین(ع) در اربعین حسینی بساط ظهور و برچیده شدن ظلم و استکبار فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

captcha