دستورالعمل جامع تشکیلاتی شدن فعالیت‌های دارالقرآن‌ها ابلاغ می‌شود
کد خبر: 3757821
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

دستورالعمل جامع تشکیلاتی شدن فعالیت‌های دارالقرآن‌ها ابلاغ می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از ابلاغ دستورالعمل جامع درباره نحوه ورود دارالقرآن‌ها، هدایت و تشکیلاتی کردن فعالیت‌های آن‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

 دستورالعمل جامع درباره نتشکیلاتی شدن فعالیت‌های دارالقرآن‌ها ابلاغ می‌شود

عسکری نیکزاد در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: برای نخستین بار در استان مازندران از سال تحصیلی جدید تصمیم گرفته شد تشکل هیئت‌های مذهبی به صورت سازمان تشکیلاتی در دارالقرآن‌ها راه‌اندازی شود.

وی افزود: پیش از این فعالیت‌های دینی و مذهبی در مدارس به صورت عمومی برگزار می‌شد که از مهم‌ترین آسیب‌های آن می‌توان به پراکندگی و غیرسازمان یافته بودن اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، تصریح کرد: این برنامه در جهت کیفیت بخشی فعالیت‌های دینی در مدارس و استفاده از نخبگان قرآنی در مدیریت فعالیت‌های فرهنگی مدارس اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه ما در فعالیت‌های دینی همواره با معضل قطع همکاری با نخبگان قرآنی مواجه، بودیم، افزود: همواره عدم استمرار فعالیت نخبگان قرآنی یکی از مشکلات بوده اما با راه‌اندازی تشکل هیئت‌های مذهبی علاوه بر شناسایی نخبگان قرانی امیدواریم بتوانیم به این فعالیت‌‌ها استمرار ببخشیم.

نیکزاد با بیان اینکه در این طرح از دارالقرآن‌ها به عنوان مرکز ثقل تشکیلات در مدارس استفاده می‌شود، اظهار کرد: دستورالعمل جامع درباره نحوه ورود دارالقرآن‌ها، هدایت فعالیت‌های آنها و تشکیلاتی کردن فعالیت‌های دارالقرآن‌ها در حال تنظیم است که به زودی ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام

captcha