تردد ۳۱۰ هزار زائر از اول ماه صفر تاکنون از مرز مهران
کد خبر: 3757828
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

تردد ۳۱۰ هزار زائر از اول ماه صفر تاکنون از مرز مهران

گروه اجتماعی ـ استاندار ایلام از تردد ۳۱۰ هزار زائر از اول ماه صفر تاکنون از مرز بین‌المللی مهران خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

تردد 310 هزار زائر از اول ماه صفر تاکنون از مرز بین‌المللی مهران
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام عصر روز گذشته، 29 مهرماه در دیدار با ملا طلال، استاندار واسط عراق اظهار کرد: در این نشست انتظار داریم که بازارچه شهابی و چنگوله نعیین تکلیف، هیئت مشترک ایران و عراق در مرز تشکیل و همه‌ی مواد تفاهم‌نامه‌های قبل اجرایی شود.
وی با بیان اینکه تردد بدون هیچ مشکلی در پایانه مرزی مهران در جریان است و هر روز بر تعداد زوار اربعین اضافه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 100 گیت گذرنامه در مرز مهران فعال شده و زائران در کمترین زمان ممکن از مرز خارج می‌شوند.
سلیمانی با قدردانی از همکاری بسیار خوب مردم و مسئولان عراق برای تسهیل در تردد زوار، گفت: مردم عراق در پذیرایی از زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته‌اند و مردم ایران نیز با برپایی بیش از 340 موکب برای خدمات رسانی به زوار اربعین در استان ایلام پیش‌بینی شده است .
استاندار ایلام با اشاره به تمهیدات امنیتی در مرز مهران، تصریح کرد: از پل زائر تا پایانه مرزی 6 ایستگاه کنترلی برای زوار وجود دارد و افرادی که بدون ویزا و گذرنامه باشند از مرز برگشت داده می‌شوند .
وی با اشاره به اینکه از خروج هرگونه مواد ممنوعه از مرز توسط زائران به خاک عراق جلوگیری می‌شود، یادآور شد: 3 هزار کامیون حامل بار مواکب از مرز عبور کرده اند و تردد کامیون‌ها در مرز حل شده است .
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه تمام زیرساخت‌های لازم در مرز مهران و استان برای ایام اربعین فراهم شده است، گفت: 114 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه به راه‌های استان ظرف یکسال گذشته اضافه شده است.
استاندار ایلام در پایان این نشست اظهار کرد: ملاطلال تصمیم گرفته به خاطر اهمیت بازگشایی بازارچه چنگوله با وجود اینکه به عنوان نماینده مجلس ملی عراق انتخاب شده و ماموریت وی در بعد از اربعین بعنوان استاندار تمام می‌شود اما تا دو هفته بعد از اربعین به خاطر راه‌اندازی بازارچه های شهابی در عراق و چنگوله در ایران، به کار خود ادامه دهد.
وی گفت: تصمیم دیگر این بود که علاوه بر نیروهای موجود در مرز یک کمیته قوی مشترک با اختیارات کامل برای رفع مشکلات احتمالی در مرز تشکیل  و مفاد تفاهم‌نامه‌هایی که طی این سال‌ها بین دو استان ایلام و واسط منعقد شده و اجرا نشده است توسط یک کمیته مشترک پیگیری و اجرایی شود.
انتهای پیام
captcha