اولین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 3757846
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

اولین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در بیرجند برگزار می‌شود

گروه معارف - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: به همت دانشگاه بیرجند، اولین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در ۲۸ آذرماه برگزار می‌شود.

اولین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در بیرجند برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اولین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در چهار محور روانشناسی، اخلاقی، اجتماعی و عرفان اسلامی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این همایش بخش روانشناسی با موضوعات نماز و هویت فردی، نماز و نیازهای فطری، نماز و تربیت، نماز و کاهش آسیب‌های روانشناختی، نماز و بهزیستی معنوی، نماز و خود تنظیمی، سیره اهل بیت(ع)، قرآن، حدیث و توصیه‌ها برگزار می‌شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند افزود: بخش اخلاقی نیز شامل موضوعات نماز و تعالی اخلاقی، نماز و تقویت اراده، نماز و فضایل اخلاقی، نماز و حیات طیبه، نماز و مسئولیت‌پذیری و نماز و بازدارندگی از رذایل اخلاقی برگزار می‌شود.
جعفری تصریح کرد: بخش اجتماعی نیز شامل موضوعات نماز و هویت خانواده، نماز و انسجام اجتماعی، نماز و جامعه سالم، نماز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نماز و امنیت اجتماعی، نماز و سرمایه اجتماعی و نماز و سبک زندگی می‌شود.
وی ادامه داد: بخش عرفان اسلامی نیز در موضوعات نماز و تعالی روح، اسرار عرفانی نماز، نماز و انسان کامل، نماز در سلوک عارفان برگزار می‌شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند در این مباحث مقالاتی ارسال کنند، افزود: تاکنون ۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
جعفری تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند تا پایان مهرماه مقالات خود را به آدرس بیرجند، انتهای بلوار شهید آوینی، دانشگاه بیرجند، سازمان مرکزی، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ارسال کنند.
وی یادآور شد: مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این همایش، ۲۸ آذرماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha