همایش ملی «غدیر پژوهی» و همایش «نجات‌بخشی و آینده جهان» فراخوان داد
کد خبر: 3757862
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

همایش ملی «غدیر پژوهی» و همایش «نجات‌بخشی و آینده جهان» فراخوان داد

گروه جامعه ــ فراخوان هشتمین همایش ملی غدیر پژوهی و ششمین همایش ملی نجات بخشی و آینده جهان اعلام‌ شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی غدیر، بهروز همتی، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان کرمانشاه از برگزاری هشتمین همایش ملی غدیر پژوهی و ششمین همایش ملی نجات بخشی و آینده جهان خبر داد.

وی عنوان کرد: همایش‌های علمی یادشده با مشارکت و همکاری مراکز علمی و پژوهشی از جمله دانشگاه رازی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

همتی افزود: این همایش‌های علمی با هدف تولید و انتشار آثار ارزشمند اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و طلاب حوزه‌های علمیه کشور با عنوان نظام سیاسی اسلام با استفاده از خطبه غدیر غدیر طراحی و سازماندهی شده است.  

وی ادامه داد: موضوعات همایش غدیر پژوهی عبارتند از: بررسی مدل سیاسی نظام حکومت اسلامی برپایۀ خطبه غدیر، شایسته سالاری دینی در واقعۀ غدیر، بررسی علل شکسته شدن پیمان غدیر توسط مسلمانان صدر اسلام، عبرت‌های آموختنی از نادیده گرفتن پیمان غدیر در عصر حاضر و  غدیر تجلی بیعت با امام مهدی (عج).

همتی همچنین موضوعات همایش نجات بخشی و آینده جهان را اینچنین برشمردند: 

  1. رویکردهای پایگاه‌های اطلاع رسانی غرب درباره موعود شیعه
  2. مطالعه تطبیقی و مقایسه آینده تاریخ‌ و بشریت از دیدگاه اسلام و مسیحیت
  3. مطالعه تطبیقی و مقایسه آینده تاریخ و بشریت از دیدگاه اسلام و مسیحیت
  4. تاثیر تفکر سرخ عاشورایی در شکل‌گیری رویش سبز انتظار (اربعین و ظهور)

وی از همه علاقمندان به خصوص اساتید، دانشجویان، طلاب و فرهنگیان کشور دعوت کرد تا با عنایت و اهتمام ویژه نسبت به موضوعات همایش، آثار خود را به آدرس اینترنتی info@bonyadkermanshah.ir  ارسال کنند. 

همتی گفت: در اختتامیه همایش ضمن تجلیل از آثار پژوهشگران برگزیده، آثار برگزیده در قالب یک مجلد چاپ شده به مدعوین اهداء می‌شود. 

همچنین، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به سایت بنیاد بین‌المللی غدیر کرمانشاه به آدرس www.bonyadkermanshah.ir  مراجعه و یا با تلفن 09181314160 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

captcha