برپایی موکب «آیت‌الله بهاری» با ظرفیت اسکان شبانه ۸۰ نفر در کربلا
کد خبر: 3757863
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

برپایی موکب «آیت‌الله بهاری» با ظرفیت اسکان شبانه ۸۰ نفر در کربلا

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار از برپایی موکب «آیت‌الله بهاری» در کربلای معلی خبر داد و گفت: این موکب در هر شبانه‌روز ظرفیت اسکان ۸۰ نفر از زائران و توزیع روزانه حداقل ۶ هزار پرس غذا در سه وعده غذایی ‌میان زائران اباعبدالله‌(ع) را دارد.

موکب «آیت‌الله بهاری» در کربلا؛ ظرفیت اسکان شبانه 80 نفر

حجت‌الاسلام محمد جمشیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین، 6 ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان و 1 موکب در کربلای معلی برپا خواهد شد.
وی افزود: موکب آیت‌الله بهاری به مدت 12 روز از 29 مهر‌ماه لغایت 10 آبان‌ماه ما در کربلای معلی آماده پذیرایی و اسکان زائران خواهد بود، این موکب در خیابان‌(شارع) العباس، دست راست عمود 1426، بیمارستان(مستشفی) العباس، منطقه چایر، گاراژ بیروت، مستقر شده است.
‌جمشیدی اضافه کرد: این موکب در هر شبانه‌روز ظرفیت اسکان 80 نفر از زائران خواهر و برادر را و توزیع روزانه حداقل 6 هزار پرس غذا در سه وعده غذایی ‌میان زائران ابا‌عبدالله(ع) را دارد.
رئیس تبلیغات اسلامی بهار عنوان کرد: علاوه بر اسکان و پذیرایی در این موکب، برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند برپایی نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا و اربعین، روضه‌خوانی و برگزاری 2 شب مراسم عزاداری در بین‌الحرمین نیز در دستور کار خود دارد.
وی با اشاره به اینکه 45 خادم و 4 روحانی در موکب به زائران خدمت خواهند کرد ابراز کرد: موکب آیت‌الله بهاری با خود یک دستگاه نانوایی نیز به همراه دارد که روزانه 6 هزار قرص نان پخت کرده و در اختیار زائران قرار می‌دهد.
رئیس تبلیغات اسلامی بهار ادامه داد: ایستگاه صلواتی واقع در پلیس راه همدان- تهران، همدان- کرمانشاه، روستای آبرومند، صالح آباد، زاغه و سه راهی بهار به عنوان 6 ایستگاه صلواتی مستقر در شهرستان بهار است.

فعالیت 85 مبلغ و مبلغه همزمان با دهه پایانی صفر در شهرستان بهار
‌جمشیدی با اشاره به اینکه 350 میلیون تومان اعتبار برای برپایی موکب و ایستگاه صلواتی آیت‌الله بهاری در کربلا و شهر بهار هزینه شده است، گفت: تمام هزینه‌های لازم جهت برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی مردمی و از کمک خیرین تأمین شده است.
وی با بیان اینکه فعالیت موکب‌های از اواخر مهر‌ماه لغایت 2 روز پس از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت، گفت: در هر ایستگاه صلواتی 2 روحانی به اقامه نماز و انجام برنامه‌های فرهنگی و دینی خواهند پرداخت.
‌جمشیدی با اشاره به اینکه این شهرستان 197‌ هیئت مذهبی دارد، عنوان کرد: بیشتر هیئات مذهبی شهرستان در روز اربعین برنامه محوری خواهند داشت همچنین تجمع عزاداران حسینی در روز اربعین در یکی از مساجد شاخص شهرستان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.
رئیس تبلیغات اسلامی بهار بیان کرد: همزمان با دهه پایانی صفر، 65 نفر از مبلغان و 10 تن از مبلغات بومی شهرستان به همراه 10 مبلغ اعزامی از قم در مساجد و حسینیه‌های شهرستان به امر تبلیغ خواهند پرداخت.
انتهای پیام

captcha