اجرای طرح صندوق اهدای کتاب در فردیس
کد خبر: 3757880
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

اجرای طرح صندوق اهدای کتاب در فردیس

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز به اجرای طرح صندوق اهدای کتاب در استان اشاره کرد و گفت: این طرح برای اولین بار در فردیس اجرایی شد.

اجرای طرح صندوق اهدای کتاب در فردیس

احمدعلی هراتی در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: متاسفانه طی دهه‌های گذشته شاهد حبس کتاب در خانه‌ها هستیم به این معنا که در بسیاری از خانه‌ها کتابخانه هست ولی اعضای خانواده علاقه چندانی به مطالعه ندارند.
وی ادامه داد: این فرهنگ که کتاب تنها برای زیباسازی کتابخانه‌ها خریداری شود و بدون ورق خوردن سال‌ها در ویترین خاک بخورد درست نیست.
این مسئول بیان کرد: این‌که مردم در دهه‌های گذشته با یار مهربان نامهربان شده‌اند دلایل متعددی دارد که نیاز به بررسی آسیب شناسانه و نگاه کارشناسی دارد.
هراتی توضیخ داد: بدون شک اگر می‌خواهیم میانه نسل بعد از ما با کتاب خوب شود از حالا باید برنامه‌ریزی کنیم و فرهنگ مطالعه را در آن‌ها درونی کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: اگر کودکان ببینند که والدینشان با کتاب رابطه خوبی دارند و در روز وقتی را برای مطالعه می‌گذارند، کم کم به سمت کتابخوانی جذب می‌شوند.
وی ابراز کرد: در این میان آموزش و پرورش نیز نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه میان دانش‌آموزان که بزرگسالان آینده کشور هستند ایفا می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی به تنهایی از عهده یک نهاد برنمی‌آید، گفت: تمامی متولیان فرهنگ کشور باید در این بخش ورود کنند و برنامه و طرح‌های موثری اجرایی کنند.
وی در ادامه به اجرای طرح صندوق اهدای کتاب در استان اشاره کرد و گفت: این طرح برای اولین بار در فردیس اجرایی شده است که طی آن صندوق‌هایی در سطح شهر فردیس مستقر شده و مردم کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اند را در این صندوق‌ها می‌اندازند.
هراتی اضافه کرد: خوشبختانه این طرح با استقبال شهروندان فردیسی مواجه شد و به دنبال آن هستیم در سایر شهرستان‌ها نیز اجرایی شود.
وی گفت: از 19 تا 30 آبان هفته کتابخوانی را پیش رو داریم و برای این ایام برنامه‌های متنوعی برای آشتی البرزی‌ها با کتاب تدارک دیده شده است.
انتهای پیام

captcha