همکاری گسترده آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اوقاف/ تلاش کرده‌ایم از موازی‌کاری جلوگیری شود
کد خبر: 3757916
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

همکاری گسترده آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اوقاف/ تلاش کرده‌ایم از موازی‌کاری جلوگیری شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌ کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به فعالیت و همکاری خوب اداره کل آموزش و پرورش با اداره کل اوقاف و امور خیریه، بیان کرد: ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا از موازی‌کاری جلوگیری شود و فعالیت‌ها طبق کارنمای تعریف شده در بخش‌های عمومی، قرآن، عترت و نماز پیش رود.

همکاری گسترده آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اداره کل اوقاف/ تلاش کرده‌ایم از موازی‌کاری جلوگیری شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمجتبی طباطبایی، رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌ کل آموزش و پرورش استان مرکزی، امروز، ۳۰ مهر در جلسه کارشناسان امور قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش استان که در دارالقرآن مرکزی عباسیان اراک برگزار شد گفت: فعالیت‌ها در حوزه قرآن، عترت و نماز آغاز شده و خوشبختانه قدم‌های خوبی در این بخش برداشته شده است. بی‌شک همه کارشناسان حوزه قرآن بر دلی بودن فعالیت در این بخش اشراف دارند.
وی با اشاره به اینکه نظام ما حتی اگر جمهوری اسلامی هم نبود کار آموزش تعطیل نمی‌شد، اظهار کرد: اداره قرآن آموزش و پرورش وظیفه سنگینی در کنار آموزش و تعلیم امور درسی بر عهده‌ دارد. برای فعالیت در این حوزه باید اول از خودمان شروع کنیم.
طباطبایی ادامه‌ داد: بی‌شک برای فعالیت در حوزه قرآن، عترت و نماز با مشکلاتی مواجه هستیم اما وجود مشکلات نباید سد راه شود حرکت در مشکلات باعث آبدیده شدن می‌شود اگر در این برهه زمانی به حرکت خود ادامه ندهید می‌مانید و پوسیده می‌شوید. حرکت کردن شما را به مأمن امن می‌رساند.
این مقام مسئول اضافه کرد: بخش‌نامه‌ها اداری و کلی است وظیفه شما به عنوان کارشناس امور قرآنی بومی‌سازی است. سعی کنید کارها گروهی و با همدلی بیشتری برگزار شود. باهم ارتباط داشته باشید و تجریبات را در اختیار هم قرار دهید. نامه پایدار یک سند بالادستی است که در قالب کتاب ندای رحمت ابلاغ شده است.
وی با اشاره به فعالیت و همکاری خوب اداره کل آموزش و پرورش با اداره کل اوقاف و امور خیریه، بیان کرد: ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا از موازی‌کاری جلوگیری شود و فعالیت‌ها طبق کارنمای تعریف شده در بخش‌های عمومی، قرآن، عترت و نماز پیش رود.
طباطبایی برگزاری شورای قرآن، عترت و نماز و کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، مسابقات قرآن، عترت و نماز، نظارت و ساماندهی تفاهم‌نامه گفتمان‌های دینی و حوزه‌های علمیه، دیدار با علما و بازدید و آشنایی با حوزه علمیه، توانمندسازی و آشنایی معاونان، مربیان پرورشی با فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز، نظارت، اهتمام در اجرای مناسب طرح مدارس امین و گروه‌های تبلیغی روحانیون، برگزاری همایش و نشست‌های معارف اسلامی، تهیه نمایه برنامه جامع یک‌ساله قرآن را از جمله برنامه‌ها برشمرد.
وی با بیان اینکه دختران دانش‌آموز استان در بخش پژوهش رتبه اول را به خود اختصاص دادند، اضافه کرد: سال‌های قبل در بخش آوایی وضعیت خوبی نداشتیم اما با وجود فعالیت‌ها و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در این بخش نیز شاهد رشد بسیار خوبی هستیم.
انتهای پیام

captcha