برپایی ۱۶۵ موکب برای زائران پیاده امام رضا(ع)
کد خبر: 3757924
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
در پنج استان شرقی صورت می‌گیرد؛

برپایی ۱۶۵ موکب برای زائران پیاده امام رضا(ع)

گروه اجتماعی - مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از برپایی ۱۶۵ موکب برای زائران پیاده امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر خبر داد.

برپایی 165 موکب برای زائران پیاده امام رضا(ع)

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام محمد نوروزپور با اشاره به هماهنگی پنج استان شرقی خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان و گلستان جهت خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی در دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: برپایی ایستگاه‌هایی با محوریت حضور و مشارکت مردم در خدمت‌رسانی به زائران رضوی در 5 استان برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 900 خادم در این ایستگاه‌ها به مردم خدمات ارائه می‌دهند، افزود:این خادمان اعضای هیات امنای بقاع و اماکن متبرکه و خیران و سایر گروه‌های مردمی هستند.

حجت‌الاسلام نوروزپور اظهار کرد: 165 موکب برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی از 5 استان برپا می‌شود.

وی در خصوص تأمین هزینه ارائه خدمات در این موکب ها ادامه داد: بخش عمده هزینه‌ ارائه خدمات در این ایستگاه‌های صلواتی از محل کمک های مردمی مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 770 میلیون تومان جمع آوری شده است؛ ضمن اینکه بخشی از این هزینه ها از محل موقوفات مرتبط تأمین خواهد شد.

حجت‌الاسلام نوروزپور ادامه داد: 156 هزار پُرس غذای گرم در این 5 استان در قالب این ایستگاه‌ها و موکب‌ها در اختیار زائران قرار می‌گیرد و ظرفیت اقامتی 173 هزار نفر در این محل‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه 10 ایستگاه سلامت و 14 نانوایی سیار هم در طول مسیرها راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: در حوزه فرهنگی 181 مُبلغ و مُبلغه در این ایستگاه‌ها به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و 44 هزار بسته فرهنگی هم تدارک دیده شده که در اختیار زائران رضوی قرار می‌گیرد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همچنین از سوی سازمان تبلیغات نیز تمهید اعزام هزار مُبلغ و مُبلغه را طی مسیرهای منتهی به مشهد همراه زائران فراهم شده است.

انتهای پیام

captcha