افزایش کمپین‌های ضد اسلامی در آستانه انتخابات آمریکا
کد خبر: 3757939
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

افزایش کمپین‌های ضد اسلامی در آستانه انتخابات آمریکا

گروه بین‌الملل ـ با نزدیک شدن انتخابات میان دوره‌ای در آمریکا، کمپین‌های ضد اسلامی و جبهه‌گیری کاندیدا‌ها علیه مهاجران و اقلیت‌ها به ویژه مسلمانان شدت گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین؛ بنابر یک گزارش تازه، انتخابات میان دوره‌ای 2018 آمریکا با رشد بی‌سابقه اظهارات ضد اسلامی همراه شده است.
 
این گزارش نشان می‌دهد که کمپین‌های سیاسی ضد اسلامی پس از روی کار آمدن ترامپ رشد چشمگیری داشته است.

اسکات سیمپسون (Scott Simpson)، مدیر مرکز حمایت از مسلمانان که این گزارش را تهیه کرده است، می‌گوید: ما شاهد ظهور کاندیداهای ضداسلامی هستیم که در تمام مناطق حضور دارند. ما آنها را در تمام سطوح مدیریتی از شورای برنامه‌ریزی مدارس تا فرماندار و نماینده کنگره می‌بینیم. ما این پدیده را در بین لیبرال‌ها و محافظه‌کاران (دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان) نیز شاهد هستیم. این امر واقعا ریشه‌دار و بسیار گسترده شده است.

یافته‌های این گزارش عمق پیام‌های ضد اسلامی را در آستانه انتخابات ماه آینده و تلاش برای تشدید ترس از مهاجران و رنگین پوستان نشان می‌دهد.

در این گزارش 80 کمپین ضداسلامی از نامزدهای انتخابات در سراسر‌ آمریکا بررسی شده که تقریبا تمام این نامزدها جمهوری‌خواه هستند.
 
بسیاری از این اقدامات، بازتاب سخنان ضد اسلامی ترامپ و دیگر نامزدهای جمهوریخواه در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است.

ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود خواستار ممنوعیت سفر همه مسلمانان به آمریکا شد و طرح ثبت اطلاعات مسلمانان را مطرح کرد. او همچنین به دروغ مدعی شد که مسلمانان نیوجرسی پس از حادثه 11 سپتامبر جشن گرفتند و گفت: اسلام از ما بیزار است.

افزایش کمپین‌های اسلام‌هراسی در شرایطی است که تعداد بی سابقه‌ای از مسلمانان آمریکا نامزد انتخابات شده‌اند.

گفتنی است، انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و درون‌ایالتی 2018 آمریکا ششم نوامبر (۱۵ آبان ماه سال جاری) برگزار می‌شود، از این انتخابات به عنوان یکی از حساس ترین رأی گیری‌ها در میانه دوره ریاست جمهوری ایالات متحده طی دهه‌های اخیر یاد می‌شود.


انتهای پیام
 
captcha