خانه‌های قرآن نقش مهمی در ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی دارند
کد خبر: 3757981
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

خانه‌های قرآن نقش مهمی در ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی - کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دهگلان گفت: خانه‌های قرآن شهری و روستایی به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه نقش بسیار مهم و اساسی در پیشرفت فرهنگ قرآنی، بی‌سوادی و مهارت‌های زندگی به‌ویژه سبک زندگی ایرانی - اسلامی ایفا می‌کنند.

خانه‌های قرآن نقش مهمی در ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی در جامعه  دارند

حجت‌الاسلام حسین ورمقانی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: خانه‌های قرآن شهری و روستایی به ‌عنوان عضو کوچکی از جامعه نقش بسیار مهم و اساسی در پیشرفت فرهنگ قرآنی، بی‌سوادی و مهارت‌های زندگی به‌ویژه سبک زندگی ایرانی - اسلامی ایفا می‌کنند.
وی هدف اساسی از احداث خانه‌های قرآن را تربیت و آشنایی مخاطبان با قرآن کریم، نشر و ترویج فرهنگ آن، ارتقای مبانی اسلام، حرکت به سوی رشد و ترقی و کمال، ایجاد زمینه‌های آموزشی و توسعه فرهنگ دینی و تربیت انسان‌ها و هدایت آنها به سوی کسب معنویات و کمک به جامعه برای قرار گرفتن در مسیر کمال مطلوب عنوان کرد.
حجت‌الاسلام ورمقانی مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی به مراکزی که از طرف تبلیغات اسلامی دارای مجوز فعالیت هستند را هدف اصلی ایجاد خانه‌های قرآنی دانست و افزود: لازم است فعالیت ها و برنامه‌های قرآنی قبل از اقدام و اجرا با مشورت و تعامل تبلیغات اسلامی باشد تا عملکردها روال قانونی و عادی داشته باشد.
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دهگلان گفت: وجود خانه های قرآن در سطح منطقه موجب ایجاد بزرگترین شبکه تبلیغاتی جهان اسلام می‌شود که می توانند در این مسیر گام های بزرگی بردارند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کامل‌ترین کتاب دینی است، اظهار کرد: دین، تنها عاملی است که انسانیت را زنده می‌دارد و روشن است که حیات شایسته مقام انسان، غیر از حیات نباتی و قانونی است.
قرآن کریم متن اعلای اسلام و میدان جلوه دین است
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم متن اعلای اسلام و میدان جلوه دین است، افزود: قرآن در نگاهی دیگر کتاب هدایت است، بسیارند کسانی که قاری و حافظ قرآن هستند ولی عامل به قرآن نیستند و در نتیجه مسیر را اشتباه رفته‌اند.
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دهگلان با بیان اینکه قرآن کریم، سنت حسنه و زندگی اجتماعی را به ما می‌آموزد، بیان کرد: نباید فقط به تلاوت و روانخوانی قرآن بسنده کرد و قرآن نیاز به تفسیر دارد تا در زندگی افراد تاثیرگذار باشد
حجت‌الاسلام ورمقانی عنوان کرد: در حال حاضر شما بهترین فرصت برای تامل و تدبر در قرآن کریم و تقرب به درگاه احدیت را دارید و می‌توانید با بهره جستن از قرآن، زندگی را در راستای خواست خداوند تبارک تعالی پیش ببرید.
انتهای پیام

captcha