سامانه فروش تولیدات ایثارگران رونمایی شد
کد خبر: 3758002
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

سامانه فروش تولیدات ایثارگران رونمایی شد

گروه جهاد و حماسه ــ سامانه فروش تولیدات ایثارگران (بابرکت) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت جهاد کشاورزی، صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و شرکت سپهر معین رونمایی شد.

سامانه فروش تولیدات ایثارگران رونمایی شدبه گزارش ایکنا به نقل از «ایثار»، مراسم رونمایی سامانه فروش تولیدات ایثارگران (بابرکت) روز دوشنبه 30 مهرماه با حضور محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رضا ریاحی، مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، سردار حسن‌زاده، سرپرست اداره‌کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت ترشیزی، مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در محل وزارتخانه جهاد کشاورزی برگزار شد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر موضوع اشتغال ایثارگران تأکید ویژه‌ای داشته‌اند افزود: در زمینه اشتغال ایثارگران قوانین خوبی در برنامه ششم توسعه و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران وجود دارد و امیدواریم با همراهی و همکاری تمام دستگاه‌ها بتوانیم از این قوانین به نحو مطلوبی استفاده کنیم تا گام‌های خوبی برای اشتغال ایثارگران برداریم.
پاکدل با بیان اینکه از سال 1392 تا امروز به‌صورت متوسط سالی 17 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران ایجاد شده است، تصریح کرد: تمایل ایثارگران در موضوع اشتغال بیشتر در زمینه استخدام در دستگاه‌ها و شرکت‌هاست و 60 درصد تمایل این عزیزان مربوط به این نوع اشتغال است. 40 درصد نیز به حوزه خوداشتغالی و کارآفرینی تمایل دارند و تلاش ما بر این است تا برای این بخش از ایثارگران زمینه‌های مناسب را ایجاد کنیم تا امکان ارائه و فروش تولیدات خود را داشته باشند و این اطمینان را ایجاد کنیم که همواره در کنار آن‌ها هستیم.
وی ادامه داد: با همکاری مناسب وزارت جهاد کشاورزی زمینه فروش این محصولات ایجاد شده است و با راه‌اندازی سامانه بابرکت امکان فروش محصولات تولیدی ایثارگران به‌صورت مستقیم ایجاد خواهد شد. در حال حاضر تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران حرکت در جهت دستورات مقام معظم رهبری برای تولید ملی است.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سایر فعالیت‌های بنیاد در زمینه توسعه کارآفرینی و خوداشتغالی در بین ایثارگران گفت: بنیاد آموزش‌های خوبی را برای ایثارگران در جهت خوداشتغالی ارائه می‌دهد. همچنین در حدود 2 سال است که صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران راه‌اندازی شده و در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند برای ارائه تسهیلات پاسخگوی خوبی برای نیازهای ایثارگران عزیز باشد.
پاکدل با اشاره به مزایای فضای مجازی برای ارائه محصولات یادآور شد: این فضا بستر مناسبی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است تا محصولات را به ساده‌ترین و نزدیک‌ترین روش به دست مصرف‌کنندگان و مردم برسانند. از جمله مزایای این روش فروش می‌توان به کم بودن فضا برای نمایش کالاها، نیاز محدود به نیروهای عملیاتی، کاهش رفت‌وآمدها، ایجاد فضای رقابتی و کمک به ایجاد عدالت اجتماعی اشاره کرد. سامانه فروش تولیدات ایثارگران دارای این مزایا است و علاوه بر آن می‌تواند با نیازسنجی، فضای تولیدات را به سمت نیازهای مصرف‌کنندگان حرکت دهد و تولیدات بر این اساس به روز شوند.
مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای ایثارگران، کارگروهی تشکیل و 13 جلسه در این کارگروه برگزار شد که منجر به ایجاد زیرساخت‌هایی شد. در ادامه تعاملاتی با مؤسسات و کارآفرینان خواهیم داشت که البته نیاز به سیاست و راهبردهایی است تا گام‌به‌گام به نتیجه برسیم.
حجت ترشیزی افزود: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران بانک اطلاعاتی برای ایثارگران جویای شغل را تهیه کردیم که تا به امروز ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده‌اند و پیش‌بینی ما این است که این رقم به ۳۰ هزار نفر برسد.
مدیرعامل شرکت سپهر معین نیز در این مراسم به ارائه توضیحاتی در زمینه نحوه کارکرد سامانه بابرکت پرداخت و تصریح کرد: ایثارگران می‌توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس babarekat.ir نسبت به ثبت‌نام و ارائه محصولات خود در آن اقدام کنند.
در این مراسم همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران، صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، وزارت جهاد کشاورزی و شرکت سپهر معین به امضا رسید.

انتهای پیام

captcha