نقش مهم طلاب زباندان در بیان حقانیت اسلام برای زائران اربعین
کد خبر: 3758005
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

نقش مهم طلاب زباندان در بیان حقانیت اسلام برای زائران اربعین

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با اشاره به حضور طلاب زباندان در اجتماع بزرگ اربعین حسینی، گفت: طلاب زباندان می توانند با حفظ ادب و احترام متقابل و بدون ایجاد هر گونه حساسیت، اطلاعات کاملی را از فرهنگ عاشورا و سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) به این افراد ارائه دهند.

به گزارش ایکنا، حوزه نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سيدعبدالهادي علم الهدی، با اشاره به راهپیمائی بزرگ اربعین حسینی و حضور حماسه ساز مسلمانان در این رویداد جهانی، اظهار داشت: مسئله اربعین یکی از برنامه های بسیار اثرگزاری است که خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام نیز بدان توجه ویژه ای دارند. شاید هدف از توجه ویژه اهل بیت به موضوع زیارت اربعین یادآوری قیام خونین امام حسین(ع) برای مردم باشد تا این قضیه مهم همواره مورد توجه مردم بوده و مورد غفلت واقع نشود.

وی با بیان این که اهل بیت(ع) به زیارت اربعین بسیار تاکید فرموده اند، گفت: برای افرادی که موفق به زیارت اربعین شوند، ثواب های بسیاری ذکر کرده اند از جمله این که برای هر قدم زائر امام حسین(ع) هزار حج و عمره و ثواب شرکت در جهاد همراه با رسول الله(ص) بیان شده است.

استاد حوزه علمیه تهران عنوان داشت: اربعین فقط برای امام حسین(ع) است و بس. یعنی برای هیچ پیغمبر و امامی در شرع مقدس اسلام اربعین ذکر نشده است و این برنامه فقط ویژه امام حسین(ع) است و دلیل آن زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا در دل و جان مسلمین است.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدي تصریح کرد: برگزاری هر چه باشکوه تر راهپیمایی بزرگ زیارت اربعین باید مورد توجه عموم مسلمین به ویژه شیعیان باشد و امیدوارم قدر این فرصت مغتنم را بدانند زیرا سالیان طولانی ما از این نعمت محروم بودیم و باید خداوند متعال را بسیار شکرگزار باشیم که این نعمت را مجددا در اختیار مسلمین قرار داده است.

وی گفت: تاکنون در هیچ کجای جهان چنین راهپیمایی با عظمتی وجود نداشت از این رو این اجتماع بزرگ می تواند از ابعاد سیاسی برای شیعه حائز اهمیت باشد.

تولیت مدرسه علمیه علم الهدی اظهار داشت: زیارت اربعین از جمله عباداتی است که نیابت پذیر است یعنی کسانی که مشتاق زیارت اربعین هستند اما به دلیل کسالت یا کهولت سن یا دیگر مشکلات زندگی نمی توانند به زیارت اربعین امام حسین(ع) بروند، یا این که کسی می تواند زیارت برود اما تمکن مالی قوی دارد، چقدر خوب است منابع مالی انسان های نیازمندی که مشتاق زیارت اربعین هستند را تامین کنند و آن ها را به نیابت از خود و یا درگذشتگان شان به این اجتماع بزرگ حسینی برسانند.

وی افزود: در مورد صدقه روایت داریم که خداوند متعال فرموده است اگر کسی صدقه بدهد خداوند ده برابر آن را به شخص می دهد، و اگر قرض الحسنه بدهد خداوند هجده برابر به او ثواب می دهد اما درباره زیارت امام حسین(ع) اگر فردی ریالی خرج کند، امام صادق(ع) می فرماید خداوند ده هزار برابر به او می دهد و باید به این نکته توجه کنیم که هیچ موقع اهل بیت(ع) خود را مدیون کسی قرار نمی دهند و این وعده یقیناً وعده صادقه است.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدي در پایان با اشاره به حضور طلاب زباندان در اجتماع بزرگ اربعین حسینی، گفت: در راهپیمایی بزرگ اربعین از اغلب کشورهای جهان اعم از آسیا، اروپا، آمریکا و آفریقا مسلمین و یا دیگر پیروان اهل کتاب حضور دارند و این افراد به دلیل دور بودن از مراکز اسلامی آشنایی ضعیفی با اصول و مبانی اسلام ناب محمدی(ص) دارند، لذا طلاب زباندان می توانند با حفظ ادب و احترام متقابل و بدون ایجاد هر گونه حساسیت، اطلاعات کاملی را از فرهنگ عاشورا و سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) به این افراد ارائه دهند.

وی افزود: قطعا در بین افراد شرکت کننده در اجتماع برزگ زیارت اربعین هستند اشخاصی که مخالف با افکار و عقاید ما هستند، در این جا بسیار ضرورت دارد بدون ایجاد هر گونه تنشی، اتحاد، مودت وحدت بین مسلمین را حفظ نمائیم زیرا در دوستی و مودت بهتر می توان در عقاید طرف مخالف اثر گذاشت و حفظ این انسجام در برپایی هر چه باشکوه تر راهپیمائی اربعین بسیار اثرگزار خواهد بود.

انتهای پیام

captcha