برنامه‌های هیئت رزمندگان اسلام برای اربعین حسینی
کد خبر: 3758009
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
سردار نجات اعلام کرد:

برنامه‌های هیئت رزمندگان اسلام برای اربعین حسینی

گروه جامعه ــ رئیس ستاد اربعین هیئت رزمندگان اسلام برنامه‌های این هیئت برای پیاده‌روی اربعین حسینی را تشریح کرد.

رد نشود/// برنامه‌های هیئت رزمندگان اسلام برای اربعین حسینیبه گزارش ایکنا؛ نشست خبری سردار حسین نجات، رئیس ستاد مرکزی اربعین هیئت رزمندگان اسلام با اصحاب رسانه، دوشنبه، 30 مهرماه در محل معاونت فرهنگی این هیئت برگزار شد.

سردار نجات در ابتدای این نشست اظهار کرد: بحث اربعین در چند سال اخیر در ایران و دنیا بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده و اهمیتی مضاعف یافته است؛ در روایات ما هم آمده است هر کسی با پای پیاده به زیارت حسین(ع) برود، خداوند گناهانش را با حسنات جایگزین می‌کند، همینطور حدیثی از امام عسکری(ع) منقول است که پنج علامت مؤمن را بر می‌شمارند و یکی از آن را زیارت اربعین بیان می‌دارند. مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود تمجیدات و تحلیل‌های مهمی از پیاده‌روی اربعین دارند.

وی در ادامه گفت: پیاده‌روی اربعین دو بُعد دارد، بعد اول سیاسی است به این جهت که حرکتی به این بزرگی در راستای تقویت وحدت مسلمانان در جهان کم‌نظیر بوده است، مسلمانان چه شیعه و چه سنّی و حتی مسیحی‌ها با حب امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین حاضر و در شهر کبلا دور هم جمع می‌شوند، این یک مانور سیاسی محسوب می‌شود و نمادی برای وحدت جهان اسلام به حساب می‌آید.

نجات با تأکید بر اینکه میزبانی مردم عراق و عشایر این کشور، بی‌نظیر است، افزود: بعد دیگر این راهپیمایی بزرگ، بعد معنوی آن است که یاد امام حسین(ع)، فداکاری‌های یاران ایشان و اسارت خاندان اهل بیت(ع) را در دل زنده می‌کند.

رئیس ستاد اربعین هیئت رزمندگان اسلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیئت رزمندگان اسلام که در سراسر کشور، هزار پایگاه دارد برای اربعین امسال، از هر پایگاه خود یک کاروان 40 نفره همراه با روحانی و مداح به عتبات عالیات اعزام می‌کند. همچنین 120 موکب نیز در داخل ایران و داخل کشور عراق برپا شده است که در بیشتر آن‌ها در موضع کمک به برادران عراقی در میزبانی‌شان هستیم که همه این موکب‌ها با عنوان «احباب‌الرضا(ع)» فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کتاب «اربعین، عاشورایی دوباره» برای روحانیون و کتاب شعر«در طلب خون تو» برای مداحان کاروان‌های هیئت رزمندگان اسلام تدارک دیده و توزیع شده است.

نجات در پایان یادآور شد: معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در حدود 35 نقطه عراق مراسم فرهنگی برگزار می‌کند که نیاز به موکب‌هایی با ظرفیت بالای هزار نفر دارد، ما در بحث موکب‌ها و معرفی سخنرانان و مداحان خوب به این برنامه‌ با بعثه همکاری داشته‌ایم که بعضی از این برنامه‌ها همچون دعای کمیل، دعای ندبه، زیارت اربعین و ... به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شود.

انتهای پیام

captcha