جمعیت شناور و دشواری شناسایی قاچاق در مازندران
کد خبر: 3758031
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

جمعیت شناور و دشواری شناسایی قاچاق در مازندران

گروه سیاست و اقتصاد - دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با اشاره به اینکه قاچاق در این استان در سطح عرضه انجام می‌شود، گفت: جمعیت شناور مازندران، شناسایی، جمع‌آوری، انتقال و در مجموع کنترل قاچاق را دشوار کرده است.

 جمعیت شناور و دشواری شناسایی قاچاق در مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، حسن اسحاقی امروز 30 مهرماه در دیدار با واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه از حضور جهاد دانشگاهی در مسائل پژوهشی و فرهنگی مرتبط با کمیسیون برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: در هر موضوعی که در راستای پیگیری و مبارزه قاچاق به این ستاد کمک می‌کند می‌توانیم با سازمان‌ها و نهادهای مختلف، تعامل کنیم.
وی با بیان اینکه در این ستاد نسبت به فرهنگ‌سازی تولید و استفاده از کالاهای ایرانی گام‌های مناسبی برداشته شده است، تصریح کرد: بدین منظور انعقاد نفاهم‌نامه با آموزش و پرورش مازندران در دستور کار قرار دارد تا دانش‌آموزان سال ششم به بالا نسبت به رفتار جامعه با کالای قاچاق و حمایت از کالای ایرانی را در مدارس خود آموزش ببینند.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با اشاره به اینکه از ورود دانشجویانی که تمایل به انجام پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود با عنوان‌های موجود در این ستاد دارند، استقبال می‌کنیم، گفت: به دلیل سطح عرضه بودن استان مازندران نمی‌توان گفت که کدام کالا بیشتر قاچاق می‌شود و در تمامی موارد احتمال قاچاق وجود دارد.
اسحاقی با بیان اینکه مازندران استانی است که در تعطیلات، جمعیتی شناور دارد، اظهار کرد: این جمعیت شناور، شناسایی، جمع‌آوری، انتقال و در مجموع کنترل قاچاق را دشوار کرده است.
وی تاکید کرد: مازندران یکی از استان‌هایی است که قاچاق در سطح عرضه انجام می‌شود و با آن به شدت برخورد می‌کنیم و برای آن نیاز است تمام توان خود را در ابتدا، به مبدا ورودی استان بگذاریم.

جمعیت شناور و دشواری شناسایی قاچاق در مازندران
آمادگی جهاد دانشگاهی برای کمک به فرهنگ‌سازی مبارزه با قاچاق
واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی می‌تواند به این ستاد کمک کند، اظهار کرد: در مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی نیز با وجود نیروهای متخصص، می‌توانیم نسبت به موضوع‌های مختلف، در مدت زمان کوتاهی، اطلاعات لازم را جمع‌آوری کرده و در اختیار ستاد قرار دهیم.
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف این ستاد، فرهنگ‌سازی است، جهاد دانشگاهی می‌تواند این موضوع را در سطح جامعه دنبال کند.
انتهای پیام

captcha