انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه‌ها حوزه و دانشگاه و علوم انسانی
کد خبر: 3758065
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه‌ها حوزه و دانشگاه و علوم انسانی

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در راستای هم‌افزایی علمی تخصصی در سطح ملی، از سوی حجت الاسلام و المسلمین نظری رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به امضاء رسید.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: حرکت به سمت هم‌افزایی علمی تخصصی در سطح ملی و انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی مشترک به منظور همکاری در نقد و بررسی متون و کتب علوم انسانی و مشارکت در ارتقای کمی و کیفی و تولید آثار فاخر در این عرصه و برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های بین‌المللی مشترک در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی اهداف اصلی این تفاهم‌نامه همکاری را تشکیل می‌دهند.

همکاری دو پژوهشگاه در معرفی نیازها و اولویت‌های پژوهشی به یکدیگر، استفاده از توان اساتید یکدیگر در برگزاری مشترک همایش‌ها، نشست‌های علمی، کرسی‌های نظریه‌پردازی، دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها و همچنین عضویت در شوراها و کمیته‌های تخصصی مرتبط، ارائه مشاوره‌های علمی پژوهشی، حمایت و پشتیبانی از پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، مشارکت و همفکری در نقد و بررسی متون و کتب رشته های علوم انسانی، از مفاد این تفاهم‌نامه مشترک همکاری است.

همکاری دو پژوهشگاه در برقراری ارتباط با مؤسسات و مجامع مرتبط و همسوی داخلی و بین‌المللی و نیز دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور به منظور انجام فعالیت‌های علمی هدفمند و مشترک و برپایی همایش‌های داخلی و بین‌المللی و مشارکت در طراحی قطب‌های علمی تخصصی، همکاری طرفین در ارتقای محتوای نشریات و استفاده از دانش و تجربه اعضای هیئت علمی یکدیگر در هیئت تحریریه مجلات از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه همکاری، دکتر حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ضمن بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشست مشترک با مسئولان این پژوهشگاه بر توسعه همکاری‌های علمی تأکید کرد.

بنا بر اعلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حمایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از ارتقای سطح پژوهش‌ها و ارائه آموزش‌های کاربردی در دو حوزه خانواده و اخلاق و تربیت به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از دیگر محورهای مورد توافق در جلسه مشترک مسئولان دو مرکز بود.

انتهای پیام

captcha