شوق یک دیدار الهی را می‌توان در پیاده‌روی اربعین به خوبی تجربه کرد
کد خبر: 3758095
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

شوق یک دیدار الهی را می‌توان در پیاده‌روی اربعین به خوبی تجربه کرد

گروه اجتماعی - سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: شوق یک دیدار الهی را می‌توان در پیاده‌روی اربعین به خوبی تجربه کرد.

شوق یک دیدار الهی را می‌توان در پیاده روی اربعین به خوبی تجربه کرد

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ابوموسی دوشنبه ۳۰ مهرماه اظهار کرد: پیاده روی زیارت امام حسین علیه السلام یک تلاش معنوی و در راستای رضایت الهی و یاد پرودگار متعال است شوق یک دیدار الهی را می‌توان در پیاده روی اربعین به خوبی تجربه کرد.
حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: اربعین حرکت است که خود اهل بیت علیهم‌السلام برای آن برنامه‌ریزی کرده اند و حضرت زینب سلام الله علی‌ها نیز پس از شهادت برادران و یاران امام حسین علیه السلام برنامه ریخته و به کربلا برای اربعین بازگشتند.
وی گفت: بنابر روایت معتبری حضرت صادق علیه السلام در سجده پس از نماز خود، برای زائران آن حضرت، که در این راه، مال خود را صرف کرده و بدن‌های خویش را به زحمت می‌اندازند و رنگ صورت هایشان در اثر تابش خورشید برمی گردد، دعا کرده و سلامت ایشان و خانواده هایشان را از درگاه خداوند طلب کرده اند و این نشان از آن دارد که ائمه اطهار به زیارت امام حسین علیه السلام اهمیت فراوانی داده اند.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی خاطرنشان کرد: در اربعین میلیون‌ها زائر با پای پیاده و تحمل رنج و سختی‌های طاقت فرسا به سوی کربلا می‌روند. جدای از زیبایی‌ها و ثواب‌های مختلف پیاده‌روی اربعین و اثرات آن در وضعیت اجتماعی و فرهنگی مردم که درباره آن هرچه بگویند باز کم است و ابعاد بین‌المللی و تاثیرات جهانی آن بسیار قابل تامل است.
وی ادامه داد: آثار و برکات این جریان فوق العاده است و آثار فرهنگی و تربیتی بسیار بالایی دارد و حتی افرادی که می‌خواهند از این جریان دوری کنند و فاصله بگیرند نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
حجت السلام حسنی گفت: وقتی بعد از پیمودن فاصله‌های طولانی انسان به مقصود خود می‌رسد، نوعی احساس راحتی در او شکل می‌گیرد، این احساس پاک می‌تواند یک آرامش روحی باشد که در این حرکت الهی به وضوح دیده می‌شود و هرکسی آرزو دارد این احساس آرامش عمیق را تجربه کند.
انتهای پیام.

captcha